Windows Installer niet goed geïnstalleerd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

fpo

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2014
Berichten
7
Beste mensen,

Op mijn splinternieuwe laptop krijg ik nogal eens de melding dat Windows Installer niet goed is geïnstalleerd.
Waarschijnlijk doordat ik de harde schijf heb laten vervangen door een SSD-schijf. Uiteraard is het hele besturingssysteem (8.1) op die SSD gekloond. Misschien dat toen de Installer niet goed is overgekomen.
Iemand een oplossing in hoe ik dit weer kan herstellen?
Zou super zijn!
Bij voorbaat grote dank!

fpo
 
Windows Installer....

Beste @edmoor,

Heel erg bedankt voor je advies. Ik heb de tool meteen gedownload, maar ik verbaas me over het feit dat het niet alleen registerfouten fixt, maar ook allerlei malware, junk files en privacy items doorscant. En als hij dan een boel van alles heeft gescand, kan je alleen fixen als je het progje betaalt, voor 27,56 euro. Het is van Paretologic.com, ken jij die?
Hij lijkt erg veel op Wise Care qua functies, alleen haalt dit progje er wel meer uit.
Zou het safe zijn, denk je? Of zou hij er wel eens teveel uit kunnen halen, met eventueel andere vervelende gevolgen?

Nog een fijne avond gewenst!
 
Windows Installer...

@edmoor, geweldig hoe je het voor elkaar krijgt links te bemachtigen. Tot nu toe heb ik dit niet voor elkaar kunnen krijgen.
Ik heb op de link geklikt die je me doorgaf. Op de webpagina lees ik dat het voor oudere Windows versies is bestemd, en daar staat windows 7 en 8 (8.1) niet tussen. Als ik dan toch die download zou binnenhalen en activeren/installeren, krijg ik dan geen problemen, denk je?
 
Ik zou het gewoon proberen. Het enige dat er kan gebeuren is dat Windows Installer nog steeds niet werkt. Andere problemen verwacht ik er niet mee omdat die redistributable (de run-time bibliotheek voor Windows Installer) alleen door Windows Installer wordt gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Windows Installer....

Ben meteen gaan kijken en dan krijg ik een rijtje te zien wat ik kan downloaden.
Geen flauw idee wat ik moet kiezen voor mijn laptop (64-bits). De middelste? Of de één na onderste?
Weet jij dat?

WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe

redist.txt

Windows6.0-KB942288-v2-ia64.msu

Windows6.0-KB942288-v2-x64.msu

Windows6.0-KB942288-v2-x86.msu
 
Deze zou ik proberen: Windows6.0-KB942288-v2-x64.msu
 
Laatst bewerkt:
Windows Installer...

Helaas lukt dit niet te installeren. De download lukt wel, maar de installatie niet.
Ik krijg deze melding:

ZELFSTANDIG INSTALLATIEPROGRAMMA VOOR WINDOWS UPDATE
Er is een fout opgetreden 0x80096002
Het certificaat van de ondertekenaar van het bericht is ongeldig of kan niet worden gevonden.

Voor mij abacadabra. Voor jou vast niet? Ik hoop het maar, want ik krijg meer van dit soort gekke berichten als ik wat binnen wil halen.

Overigens, wat mij steeds meer intrigeert: is de afbeelding die jij gebruikt bij je berichten een foto van..... jouzelf?
 
Die melding ken ik niet dus ik ben bang dat ik daar zo ook niet bij kan helpen helaas. Maar ik zal er eens naar zoeken.

Overigens, wat mij steeds meer intrigeert: is de afbeelding die jij gebruikt bij je berichten een foto van..... jouzelf?
Die foto is inderdaad van mezelf. Wat overigens niet wil zeggen dat ik zelf ook op die foto te zien ben :p
Op de foto zie je mijn favoriete game character, Lara Croft, van de Tomb Raider serie.

Tomb-Raider.jpg
 
Laatst bewerkt:
Windows Installer....

Dank voor al je moeite, hoor. Ben je erg dankbaar voor al je moeite.
Inmiddels heb ik toch maar dat progje van ParetoLogic geïnstalleerd, nadat ik vandaag eerst via hun klantenservice melding had gemaakt van de mogelijkheid voor korting, en toen ging er ineens 20 dollar van de prijs af (nu ca. 17,50 euro). Niet gek, hè?
De scan is gedaan en de laptop is gereboot.
Morgen verder kijken of ik er wat positiefs aan heb.
Welterusten!
 
Prima. Wel hoor ik dan graag even of daarmee je probleem is opgelost.
 
Windows Installer...

Het probleem lijkt inderdaad helemaal opgelost nu, na de installatie van dat betaalde progje. Het downloaden van Free YouTube Downloader ging helemaal vloeiend, zonder haperingen, zodat ik nu eindelijk normaal filmpjes kan downloaden. Joepie!
Ontzettend bedankt voor je hulp en geduld, @edmoor !!!
Fijne dag verder en een warme groet,
fpo
 
Perfect :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan