Windows installer ontbreekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

imbibee

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
5
Als Ik de pc opstart krijg ik een melding met "please wait while windows configure Copy."Ik kan deze melding niet wegkrijgen en erover heen komt nog een internal error foutmelding 2908 (van Copy)

Volgens mij is er iets aan de hand met Windows installer want geen van mijn software wat recent is geinstalleerd werkt nog. Updates en systeemherstel is ook niet uit te voeren. Hoe kan ik windows installer repareren of opnieuw installeren? Of wat moet ik doen...:(
 
Start de pc wel door ? zo ja
Ga naar start > uitvoeren > typ hier sfc /scannow let op de spatie !!!!
klok op ok, windows gaat nu je bestanden controleren en herstellen indien nodig, doe vooraf wel de Xp-cd in de drive.

Wat betreft het systeemherstel vink deze even uit en start de pc opnieuw op en activeer daarna systeemherstel weer, als het goed is moet deze weer een herstelpunt aanmaken let op je bent dan wel je voorgaande punten kwijt

groetjes speedtouch
 
Geplaatst door speedtouch
Start de pc wel door ? zo ja
Ga naar start > uitvoeren > typ hier sfc /scannow let op de spatie !!!!
klok op ok, windows gaat nu je bestanden controleren en herstellen indien nodig, doe vooraf wel de Xp-cd in de drive.

Wat betreft het systeemherstel vink deze even uit en start de pc opnieuw op en activeer daarna systeemherstel weer, als het goed is moet deze weer een herstelpunt aanmaken let op je bent dan wel je voorgaande punten kwijt

groetjes speedtouch
Hoi Speedtouch,

Heb gedaan wat je zei maar de foutmelding trekt zich er niks van aan. Zal ik XP maar gewoon opnieuw installeren?
 
Oja en dit staat er in het logboek:

Product: Copy -- Error 1719.The Windows Installer Service could not be accessed. This can occur if you are running Windows in safe mode, or if the Windows Installer is not correctly installed. Contact your support personnel for assistance. :( fijn he
Kan alleen geen contact krijgen met dat assistance gebeuren ook fijn :confused:
 
Hoi imbibee,

Probeer eens hetvolgende,
De Windows Installer-service starten
Opmerking Windows Installer wordt niet gestart als u Systeemservices in het geheugen laden uitschakelt. Als u Windows Installer in dat geval wilt gebruiken, moet u de service handmatig starten:
Klik op Start en klik met de rechtermuisknop op Deze computer.
Klik in het snelmenu op Beheren.
Klik in het linkerdeelvenster van het venster Computerbeheer op Services en toepassingen en klik op Services.
Ga in het rechterdeelvenster naar Windows Installer en klik met de rechtermuisknop op Windows Installer.
Klik in het snelmenu op Starten.
Als u een installatieprogramma uitvoert en u Windows Installer niet handmatig hebt gestart, wordt het volgende foutbericht weergegeven:

Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service.
De modus Schoon opstarten afsluiten
Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ msconfig in het vak Openen en klik op OK.
Open het tabblad Algemeen en klik op Normaal opstarten: alle apparaatstuurprogramma's en services in het geheugen laden.
Klik op OK. Klik op Opnieuw opstarten wanneer u wordt gevraagd de computer opnieuw op te starten.


groetjes speedtouch
 
Laatst bewerkt:
Hoi speed

Geplaatst door speedtouch
Hoi imbibee,

Probeer eens hetvolgende,
De Windows Installer-service starten
Opmerking Windows Installer wordt niet gestart als u Systeemservices in het geheugen laden uitschakelt. Als u Windows Installer in dat geval wilt gebruiken, moet u de service handmatig starten:
Klik op Start en klik met de rechtermuisknop op Deze computer.
Klik in het snelmenu op Beheren.
Klik in het linkerdeelvenster van het venster Computerbeheer op Services en toepassingen en klik op Services.
Ga in het rechterdeelvenster naar Windows Installer en klik met de rechtermuisknop op Windows Installer.
Klik in het snelmenu op Starten.
Als u een installatieprogramma uitvoert en u Windows Installer niet handmatig hebt gestart, wordt het volgende foutbericht weergegeven:

Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service.
De modus Schoon opstarten afsluiten
Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ msconfig in het vak Openen en klik op OK.
Open het tabblad Algemeen en klik op Normaal opstarten: alle apparaatstuurprogramma's en services in het geheugen laden.
Klik op OK. Klik op Opnieuw opstarten wanneer u wordt gevraagd de computer opnieuw op te starten.


groetjes speedtouch

Thanks voor je uitleg..........maar.....
Er is niks veranderd. Denk je dat het slim is om XP er gewoon opnieuw op te zetten?:(
Hoop op mijn laatste strohalm...
 
Hoi imbibee,

De optie van mijn eerste en tweede reactie, daar reageerd de pc niet op, het heeft dus niets uitgemaakt.

Als geen van deze opties werken dan blijft er helaas maar een ding over, en dat is een format en een nieuwe instal.

Installeer Xp niet over de bestaande, maar doe eerst een format, stel vooraf je data veilig door deze tijdelijk op een andere partitie te plaatsen.
Ik hoor het nog wel.

groetjes speedtouch
 
tadaa

Hallo allemaal,

Het is niet te geloven maar het is mij gelukt om XP er helemaal opnieuw op te zetten. De problemen ben ik nu achter zijn veroorzaakt door de sasserworm.
Dank jullie wel voor de tips en uitleg over het 1 en ander.

Groetjes en hopelijk niet tot ziens
Marieke:8-0:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan