Windows Installer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Polar8

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Al eerder heb ik op dit forum gepost:zonder 1 reactie te krijgen.
Nogmaals, ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen te vertellen, want deze error heb ik nu al meer dan 1 jaar en ik word er stapel gek van!

Als ik iets wil installeren door middel van een Windowinstaller, krijg ik de volgende foutmelding: "This installation package could not be opened. Verify that the package exists and that you can access it, or contact the application vendor to verify that this is a valid Windows Installer package." (dit komt exact over een met error 1619)
Hoe het ooit is ontstaan weet ik niet, waarschijnlijk tijdens het verwijderen van een Trojan.
Win installer heb ik een aantal keer opnieuw weten te installeren, NetFramework (of hoe heet het ook al weer) ook geherinstalleerd. Alle "regestry's" zijn schoon gemaakt etc. Geen virus meer op mijn pc, al heel lang!
Soms krijg ik ook error 1324, (afhankelijk van de installer in gebruik) ook op deze site heb ik daar GEEN hulpvolle info over gevonden. Het heeft dus niet met mijn "regestry" te maken .... ppppfffffffffff Het beste resultaat wat het meest over een komt met mijn fout, is als je de boven genoemde foutmeldings tekst in Google's zoek regel in typt. Maar nog steeds kom ik er niet uit .... zo kwam ik er wel achter dat ik in mijn RUN command line geen INETMGR kan oproepen (heb ik niet) is dat normaal. Want dat schijnt weer met een server 2003 te maken te hebben, maar die heb ik niet. etc etc :shocked:

Welke expert, zou mij een nuttige aan wijzing kunnen geven, of via een achter deur iets te doen!?!? Ik weet dat ik natuurlijk windows kan her installeren, maar aangezien ik nog al wat gevoelige, tijdrovende programma's heb geinstalleerd probeer ik dat te vermijden!

thanks guys, ik ben langzaam gek aan het worden :(

Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix
Vink alles aan m.u.v. Adjust time/date en druk op Go.
Kijk of bij het registratie-proces dat Dial-a-fix dan voor je doet foutmeldingen ontstaan.
Het log-bestand is het 'brief'-teken naast het 'Hamertje'.

Is dit niet voldoende, klik dan op het 'Hamertje', en kies voor Repair permissions, en druk op Go.

Succes,

Tijs.

mmm

dat gaan we even proberen! Bedankt alvast!

Wel Tijs, het is inderdaad een cool proggy! Maar nu heeft het ook iets weg gehaald (blijkbaar) bij mijn word-office, die gewoon even een updatje wil maken (verder niks aan de hand) maar laat Microsoft-Office nou net Wininstaller gebruiken :rolleyes:

In iedergeval heel erg bedankt voor het proggy en heb bijna alles gedaan/gerunt met windows cd er bij ... maar het win-installer probleem (error 1619) is er nog steeds.
Ik begin te vresen dat ik me maar op een totale herinstalatie moet gaan voor bereiden!?
Windows + settings etc, 1 dag..., al de rest wat ik daarna ga aan passen gaat me zeker 1 a anderhalve maand kosten.
Vandaar dat ik dat probeerde te vermijden! Ik begrijp er niets van .....

Laatst bewerkt:
Het programma haalt niets weg, dus waar jouw probleem vandaan komt weet ik even niet.

Wat je in ieder geval kunt proberen is het (opnieuw) installeren van Windows Installer 3.1.
link

Ik zal nog kijken of ik op die specifieke melding (1619) nog wat vinden kan, maar probeer in ieder geval die herinstallatie.

Er blijven nog meer dan genoeg opties over, zoals het draaien van
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
(Hierbij heb je een XP cd nodig van dezelfde taal + type + Service pack geïntegreerd als je nu gebruikt).
Daarnaast kan nog een herstelinstallatie gedaan worden. Ook daarbij heb je zo'n nodig als ik hierboven genoemd heb.
Hoe je zo'n cd bouwt (niet-opstartbaar) kun je o.a. lezen in deze discussiedraad.

Succes,

Tijs.

Ik ga dat nog eens goed door lezen!
Het is toch vreemd dat je voor zo iets totaal Windows opnieuw moet installeren?? En dat terwijl mijn systeem echt perfect loopt en super snel is en verder geen 1 kwaaltje vertoont ...

En Tijs, ik ga of zo of vanmiddag even (weer) opnieuw de Wininstaller 3.1 er op knallen, daarna zal ik je Scan optie doen. En dan rapporteer ik (vanavond) hier wel weer wat!

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ik snap er nog steeds niks van! Opnieuw de Wininstaller 3.1 (geen resultaat)
bij "run": sfc /scannow gedaan (die schijnt mijn windows niet te hebben of op te kunnen starten??) Daarna run: sfc gedaan, geen resultaat, daarna run: scannow gedaan, geen resultaat ... wat ontbreekt er, wat is er mis!? Zou het aan een gemiste Winupdate kunnen liggen, nee toch!? Moet ik service pack 3 installeren, heb het nooit gedaan omdat ik in Forums over wat bijverschijnselen las en mijn systeem verder goed functioneerde. Het lijkt mij dat het daar niet aan kan liggen (aan het niet installeren van servicepack 3).

Volgende suggestie graaaag :eek:

Is er niet een Microsoft-gecertificeerd iemand/student/afgestudeerde die meteen weet hoe wat waar ;)

Ik wil eventueel wel is iemand met bv TeamViewer (3) op mijn PC laten kijken, als dat helpt.
Heb nu toch bijna niks meer te verliezen .... :p

Eindresultaat

Nou het heeft allemaal even geduurt, maar het was is en blijft een vreemd geval! Ik heb dus geprobeerd (met behulp van een vriend), om er zo omheen te werken dat ik inderdaad niet Windows opnieuw hoef te installeren.

Eerst hebben we geprobeerd gewoon service pack3 te installeren en daarna tevens een nieuwe wininstaller .... dat ging allemaal goed, maar het probleem was er nog steeds.
Toen hebben geprobeerd een Win-repair te doen, leek goed te gaan .... maar helaas! Hij bleef hangen in de Win-repair ergens halverwegen. Toen hebben wij wederom de ïmage"die we gemaakt hebben weer terug geplaatst en zijn we weer van voor af aan begonnen. Na service pack 3 heb ik alle online updates gemaakt die er maar voor handen waren, met de updates binnen halen .... bleef hij ook hangen????
Toen ik dat onderbroken had, kreeg ik een 4bit display terug, die ik op niets anders kon instellen dan op 4 bit. (echt nog nooit gehad)
Image wederom terug gezet, daarna heb ik besloten Windows over de oude Windows heen te zetten.

Nou dat is uiteindelijk wel gelukt .... nu langzaamerhand bijna alles weer terug zoals normaal, dan behalve dus alle programma's en files waar het om ging!

Maar mijn Wininstaller doet het weer ......

Wat het nou precies was, blijft ontduidelijk, het was vast niet de Wininstaller, maar iets in de achtergrond, waar de Wininstaller ook te maken mee had ... maar wat blijft tot op de dag van vandaag een geheim.

(in iedergeval iedereen bedankt, voor het evt. mee denken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan