Windows installer start ongevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Berichten
396
Als ik een programma wil starten verschijnt het windows installer programma dat Windows XP Pro wil installeren.
Overigens heb ik XP home.

Na op annuleren geklikt te hebben, probeert de installer het nog ca 3 keer, waarna het programma dat ik zelf heb aangeklikt uiteindelijk wel start.

Het geldt voor een beperkt aantal programma's.
Merkwaardig, maar ook na herinstallatie van de betr. programma's blijft dit.

Hoe kom ik van die installer af ?

Groet,
Frank
 
Ik weet dat dit veel bij Office gebeurt (dan doemt de installer ook uit het niets op:D ) Over welke programma's heb jij het?

Groetjes,
Bennie
 
Hallo Bennie,

Bijv. KaZupernodes en SubSync (ondertiteling).


Groet,
Frank
 
Het kan zijn dat die programma's een eigen installer gebruiken, of niet goed samenwerken met de Windows-installer. Ik houd het erop dat die software ietwat buggy is. Ik ken die software overigens niet.

Groetjes,
Bennie
 
Het ging tot voor kort overigens prima.
Maanden goed mee gewerkt.

Daarom heb ik het idee dat door alle toestanden met het virus (zie boven) iets 'van zijn plaats' is ....... maar wat ?
 
Toestanden met een virus? Waar lees ik dat? :eek: Kijk of je met het commando sfc /scannow in start\uitvoeren bestanden kan vervangen die gewijzigd zijn, of ontbreken. Houd de CD bij de hand.

Groetjes,
Bennie
 
Ik kan me voorstellen dat het een probleem is waarmee je kan leven. Anders zou ik voorstellen om een Repair uit te voeren (waarmee Windows opnieuw wordt geïnstalleerd, met behoud van je programma's en bestanden). Valt ermee te leven?

Groetjes,
Bennie
 
Ja uiteindelijk natuurlijk wel.
Hang ook een beetje af hoeveel programma's zich nog meer melden met hetzelfde euvel.

Mochten er nog mensen zijn die een directe oplossing weten dat houd ik mij zeker aanbevolen !!!!

Voor 'het geval dat' Bennie .....
Repair .... betekent dat booten met de windows cd en desgevraagd repair kiezen ?

Groet,
frank
 
Laatst bewerkt:
Sorry, het probleem doet zich ook voor als je die programma's opstart. Ik dacht alleen bij de installatie ervan. Dat is inderdaad wat lastiger en vervelender.

Nee, bij die Repair moet je even uitkijken. Want je moet juist niet voor Repair kiezen (logisch hè?). In deze link lees je hoe je dat moet aanpakken:) Eventuele updates gaan wél verloren (zoals SP1 bijv.). Die zal je dus allemaal opnieuw moeten installeren.

Groetjes,
Bennie
 
Hallo Bennie,

Ik moest iets 'bij'-installeren vanaf de office CD.
Wat denk je wat ..... bovenstaande problemen zijn tegelijk even 'meegenomen'.

Bleek dus toch een office probleem, wat je in jouw eerste reactie al vermoedde.
Plusje voor Ben 'the man' !

Bedankt,
Frank

P.S. Wél gek he dat bij andere programma's de installer van office spontaan opduikt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan