windows installer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederik

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Als ik op het web surf en ik wil via een link een pdf formulier openen komt prompt de windows installer in beeld die Microsoft Frontpage wil gaan installeren. Dan moet ik zo'n 5x op annuleren klikken en dan opent het pdf formulier zich. Nu was ik vanavond op de pc van mijn partner bezig om AVG antivirus scanner te installeren komt ook opeens daar de windows installer in beeld die office 2000 wil gaan installeren. Wat is dit voor krankzinning gedoe of anders gezegd: wat is hier aan de hand???

heb je toevallig in office een aantal onderdelen niet geinstalleerd?
Maar bij installatie van office aangegeven dat deze geinstalleerd moeten worden bij "eerste gebruik" ?
Dan kan het namelijk zijn dat de installer van office denkt dat het betreffende bestand een bestand is voor office (ondanks dat de extensie compleet anders is)

Het je wel een PDF reader op je systeem staan? iets van acrobat of zo.?

Klopt Robbie, een aantal onderdelen van Office zijn bewust niet geinstalleerd, omdat ik van een aantal toepassingen gewoon nooit gebruik maak. Verbaas me in dat opzicht over de bemoeienis van de WI ten opzichte van andere programma's.

Acrobat Reader is gewoon geinstalleerd en levert nooit problemen op, behalve als ik op Internet surf en vandaar een pdf wil openen.

Enig idee voor een oplossing?

je zou kunnen proberen om (tijdelijk) de items van office te installeren die op dit moment niet geinstalleerd zijn.

of...

de status bekijken van de items die niet geinstalleerd zijn. als die de status hebben van "installeren bij eerste gebruik" veranderen hebben in Nooit installeren.

als dit niet werkt dan weet ik zo snel ook niet wat er aan de hand is.

Heb je toevallig al op virussen / spyware gechecked?
misschien dat hier een ellendeling tussen zit.

PS als je besluit om items te installeren van office. en je gebruikt outlook express dan raad ik je aan OUTLOOK niet te laten installeren.

Het menu: "installeren bij eerste gebruik" veranderen hebben in Nooit installeren" is een optie die, voor zover ik het goed gezien heb, niet voorkomt in offcie 2003 en andere items installeren lijkt me geen goede optie in mijn situatie.

Eventuele spyware en virussen komen op mijn pc ook niet voor.

t blijft ploeteren.

Heeft iemand nog een andere oplossing, anders gooi ik Adobde reader er maar af :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan