Windows installer

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Als ik opstart dan begint tijdens de opstart fase windows installer te klooien. Die wil dan een prog. installeren dat er allang opstaat. Eerst dacht ik dat hij het met een specifieke prog deed (snelstart) maar hij doet het nu met spybouncer, je kan het ook nauwelijks wegklikken, verdwijnt pas na een paar keer klikken... hoe kan ik dit voorkomen??

Fout stukje software trouwen dat SpyBouncer
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=60

Dat had ik allang gelezen, maar is echt niet zo. Gebruik het al heel lang. Dit programma verloste me als enige van een heel hinderlijke fout, zodat ik niet eens meer online kon komen. Sindsdien in mijn armen gesloten. Echt een goed proggie hoor, beetje fake is niet erg vind ik. Maarrrrrrrrrrr windows installer dat is voor mij momenteel een heel fout programma das pas erg. Daar word je echt doodziek van maar je kan niet zonder heh dacht ik

Ik weet niet of je nog meer programma's op je pc hebt die in het algemeen afgeraden worden, maar die jij wel goed vindt, want die zouden best wel eens voor de vreemde problemen kunnen zorgen waar je last van hebt.

Plaats een een hijachthis.log bij Nucia:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Ik weet niet of je nog meer programma's op je pc hebt die in het algemeen afgeraden worden, maar die jij wel goed vindt, want die zouden best wel eens voor de vreemde problemen kunnen zorgen waar je last van hebt.

Plaats een een hijachthis.log bij Nucia:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Als een programma me van een onbehandelbaar probleem afhelpt dan vind ik het voorlopig een goed programma, het afraden van dit soort programma's is gebaseerd op het feit dat ze fake fouten laten zien om de verkoop te stimuleren. Verder doet althans spybouncer het prima, al heel lang zonder problemen. De problemen die ik nu heb
komen echt door windows installer aangezien het ook gebeurt met bijv. Snelstart dat is een smetteloos boekhoudprogramma. Ik ga proberen te deleten en weer erop te zetten (windows installer)

Als ik opstart dan begint tijdens de opstart fase windows installer te klooien. Die wil dan een prog. installeren dat er allang opstaat.

Op mijn Zoon's Pc is dat net zo ,Win Installer wil dan Words terug erop zetten,die er nooit is afgegaan !!
Norton Internet Sec2006 zegt daaropvolgend dat deze de reparatie dmv. Wind.Installer niet ondersteund.
Driemaal klikken op het rode kruisje in Win Installer en het NIS2006 venster en we kunnen verderwerken.

Op zich niet zo een groot probleem maar wel irritant,verder loopt Words en NIS2006 perfect.
Toch zouden we graag die venstertjes weghebben net als de OP v/d vraag

(WinXP ProSP2/Office2000/NIS2006)

Groet
Eric

Dit is een bekend probleem en heeft niets met virussen, spyware of dat soort zaken te maken, gewoon een foutje ontstaan door een mislukte of onvolledige installatie.
Microsoft heeft er een programmatje voor gemaakt :

Windows Installer CleanUp Utility

Even met Google opzeken en werkt perfect! Alle installer-problemen zijn dan opgelost.:D

Dit is een bekend probleem en heeft niets met virussen, spyware of dat soort zaken te maken, gewoon een foutje ontstaan door een mislukte of onvolledige installatie.
Microsoft heeft er een programmatje voor gemaakt :

Windows Installer CleanUp Utility

Even met Google opzeken en werkt perfect! Alle installer-problemen zijn dan opgelost.:D

Hmmm, bij mij anders niet, gaat even zovrolijk maar door.

Windows Installer CleanUp doet het volgende:
• Opent een dialoogvenster waarin u een of meer programma's kunt selecteren die door Windows Installer zijn geïnstalleerd. U selecteert de programma's in de lijst Geïnstalleerde producten van het dialoogvenster Windows Installer CleanUp. Nadat u deze selectie hebt gemaakt, verwijdert het hulpprogramma alleen Windows Installer-configuratiegegevens die betrekking hebben op die programma's.
• Verwijder de bestanden en registerinstellingen waaruit de Windows Installer-configuratiegegevens voor de geselecteerde programma's bestaan.

Op deze manier tewerk gegaan??

:( :( Clean Up verwijderde bij mij Words helemaal maar het waarschuwingsvenster blijft mooi terug verschijnen alsof er niets is gebeurd.

Zelfs nu ,na het her-installeren van Words komt dat venstertje terug !
:confused:

Groet,
Eric

Zoek msizap.exe op, als je WIC hebt, in program files, windows installer cleanup, zet deze in een makkelijk bereikbare map, start de opdrachtprompt, zoek die map op, en trommel msizap.exe in, dan heb je alle mogelijkheden om die popup te killen, lees hier meer erover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan