windows installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
381
Hallo ik heb een groot probleem, als ik Windows XP opstart komt er een melding dat de pc "ntfs.sys" niet kan vinden, en dat ik dit kan verhelpen door met dewindows XP op te starten en dan in het eerste scherm "R" te drukken.

Probleem is er voordat ik in dat menu kom een aantal dingen moet laden, en 1 daarvan (ook een sys-bestand) "kan de pc niet loaden" ook met windows 2000 is er een soortgelijk probleem (deze blijft haken zonder foutmelding).

Zelfs een oude linux mandrake installatie wil niet. er komt dan een melding, in de trant van:
kernel panic: attempted to kill init

ook heb ik nog geprobeerd om met fdisk de partitie te formatteren, deze blijft ook steken.

ik heb zelf het vermoeden dat het een virus is, maar dat weet ik niet zeker...


Iemand een suggestie ?
als ik moet formatteren is dat geen probleem, er staat verder niks belangrijks op, ik moet alleen wel KUNNEN formatteren...
 
kan je wel opstarten met een opstartdiskette?
als dat lukt formateer je pc dan met die diskette.

ik gebruik hiervoor de bootdiskette van windows 98.
ik draai wel gewoon xp maar kan die diskette gewoon gebruiken om xp schoon op mijn pc te zetten als het onder de gebruikelijke manier niet gaat zoals bij jou
 
heb geen opstartdiskette, maar probeer nu een standaard te downloaden van internet

maar mocht dat lukken, als ik een virus in de boot-sector heb zitten, en ik formateer 1 partitie, dan is dat virus nog niet weg toch ?

ik heb nl beide HD's fysiek ontkoppelt, en daarna proberen de xp-cd op te starten, maar dan geeft ie nog steeds de fout dat ie een bepaald bestand niet kan loaden, (foutnr 14 dacht ik uit mn hoofd)
 
lees dit eens:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=177160

als je dat leest en je moet de boel dan instaleren lees dan voor windows 98 gewoon windows xp.
werkt gewoon, heb ik ook gedaan.
daar staat ook een link naar een opstartdiskette.
DOWNLOAD DIE, IS WEL BELANGRIJK DAT JE DIE NEEMT.

en dan gewoon goed lezen wat bij die link beschreven staat
 
dat wordt een probleem, ik heb een harde schijf met 2 partities waarvan er op 1 wel gegevens staan die ik wil bewaren.

maar ik zal de opstartdiskette maken en kijken wat voor schade ik kan aanrichten :D
 
je hoeft niet van je harde schijf één schijf te maken.
als je die twee wilt houden dan moet je dat gedeelte in de uitleg gewoon overslaan.
dan formateer je gewoon de partie waar je windows op wilt hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan