Windows installeren na format: C

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutwolf

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Vanavond ga ik bij een vriend Windows XP home opnieuw installeren. Zijn computer is trager geworden en daarom wil hij C formatteren en windows er opnieuw schoon opzetten, ook al moeten daarna weer alle updates worden gedownload. Hij heeft een externe harde schijf gekocht waarop we eerst allerlei data zetten, zoals foto's en muziek. Nu mijn vraag: kun je windows opnieuw installeren als je eerst format C: doet? Ik heb ooit geweten hoe het moest want ik heb het vroeger een paar keer gedaan, maar nu weet ik niet meer op de letter van de cd-rom drive dan nog wel wordt herkend. Dus: als ik eerst C formatteer, kan ik windows dan installeren (dus: wordt de cd-rom drive herkend?) of moet ik een floppy hebben met cd-rom drivers die ik eerst installeer?
En nog een vraag: wat is een goed programma om de boel schoon te houden, om te zorgen dat windows in de loop van de tijd niet steeds trager wordt?
Hartelijk dank!

Je kunt ook opstarten met de xp cd en de stappen volgen dan hoef je namelijk geen format c te doen

Bedankt!

Bedankt!Nukanikbeginnen.Endatergeenspatieszijnligtnietaanmij,maaraaneenfoutjeopditforum,vreesik.IkschrijfnuvanafeenMac,misschienligthetdaaraan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan