windows installeren op de mini laptop van intertoys

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zain
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zain

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Hallo,
Ik heb laatst bij intertoys de trendtac mini laptop (epc700) gekocht.hij draait op linux 2.4os.Ik wil op deze laptop windows xp installeren,hij heeft geen cd-rom speler.Hij heeft maar 2gb geheugen dus ik vrieg me af of ik hem via een extern geheugen kan installeren.Ik weet niet of dit wel zal werken. dit apparaat heeft 128RAM. Dat is een beetje sloom maar ik wil toch windows op dit systeem draaien. Weet iemand hoe ik dit moet doen???

grtz zain :D

Bespaar je de moeite. Dit gaat allemaal niet werken.
Men zet er niet voor niks Linux op. Mocht het al lukken dan zal het niet sloom werken zoals jij zegt maar waarschijnlijk helemaal niet werken.

dit had wel gegaan met de epc van asus.
er zit zelfs beschijving bij hoe linux te vervangen door xp.
maar op die intertoys zo als gezegt gaat echt niet luken heb het zelf ook al geprobeerd,
voor een kennis.

linux vervangen door windows

kan ik het ook niet via een externe schijf?
Of kan ik de schijf niet vervangen door een andere met windows erop? k wil namelijk flash kunne afspelen maar dat lukt niet op deze linux laptop.

grtz zain

De processor in de Trendtac is een mips en die is niet intel-x86 compatibel. Je hebt dus een besturingssysteem voor die mips-processor nodig, en dat is bijv. linux. Bart Smit heeft zo'n Trendtac verkocht met Windows CE, waarvan inderdaad een variant voor de mips bestaat. Maar hoe je daar aan komt en dan installeert, ik heb geen idee.
Kijk overigens eens hier:
http://trendtac.hyves.nl/?pageid=31UIEVASFPMO80484
... of leg je neer bij de (eigenlijk prachtige) mogelijkheden die de Trendtac biedt.

Inmiddels iets gevonden bij de processor maker: ftp://ftp.ingenic.cn/3sw/ EN http://www.ingenic.cn/eng/productServ/kfyd/WinCE/pfCustomPage.aspx
daar, naast linux, ook windows ce; begin maar eens met ftp://ftp.ingenic.cn/3sw/wince_resource_guide.pdf te bestuderen.

Laatst bewerkt:
Windows op intertoys mini laptop

Bedankt,maar ik wil nog steeds windows op mn laptop, ik heb inmiddels ook gezien dat de trendtac van bart smit windows ce ondersteund. Ik wil graag weten welke versie van windows dit is. Ik kan er dan denk ik wel aankomen. Daarna moet ik maar zien uit te zoeken hoe ik hem installeer.

Zelfs als je windows aan de gang krijgt op dat ding dan is er nog steeds geen enkel extern programma dat daar op zal draaien.
Als je toch moeite ergens in wilt steken, maak dan eens kennis met linux. Dan steek je tenminste niet ergens tevergeefs energie in

Bedankt,maar ik wil nog steeds windows op mn laptop, ik heb inmiddels ook gezien dat de trendtac van bart smit windows ce ondersteund. Ik wil graag weten welke versie van windows dit is. Ik kan er dan denk ik wel aankomen. Daarna moet ik maar zien uit te zoeken hoe ik hem installeer.

Je zou op het net eens kunnen zoeken naar TinyXP of MicroXP.

Ook nLite biedt mogelijkheden : http://www.nliteos.com/nlite.html

Laatst bewerkt:
windows

hoi

haha,je hebt wel gelijk. Ik begin al gewend te raken aan linux. Ik heb ook al gehoord dat de mogelijkheden die ik tekort kom worden getest in amerika en de software snel voor deze laptop openbaar gemaakt zal worden. Maar zijn dit dit dan besturingssustemen die wel werken op mipsel???

grtz zain:)

Heb je enig idee welke distributie je nu draait?

Ce

Het is een speciale versie van Linux. Het is een Debian distributie. Deze laptop heeft een MIPS processor

Ce

Is Nlite,TinyXP of MicroXP compitabel met deze laptop, Het is een MIPS processor... Erg moeilijk installeren.:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan