Windows installeren vanaf HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Als ik vage problemen met Windows 98 heb installeer ik het besturingssysteem vanaf de cd-rom over de bestaande installatie heen.
Dat repareert eventuele problemen en werkt altijd prima.
Is het ook mogelijk om de inhoud van de hele Windows 98 cd-rom in een map (Win98) op mijn C-schijf te zetten en zo'n installatie vanaf de HD uit te voeren?

Guus.

Ik heb al jarenlang mijn windowsversies vanaf W95 op een aparte partitie staan. En sinds XP staat die op het netwerk op een andere pc. Als ik Windows 98 opnieuw wilde installeren, start ik op van een opstartdiskette, formatteer de c:\ schijf en navigeer naar de partitie (Bijvoorbeeld D:\win98se) waar de installatiebestanden van Windows staan. Dan setup uitvoeren. Dus ja; het kan. :)
Die opstartdiskette moet dus alle essentiële dingen van DOS bevatten: format, edit, etc.

Geplaatst door Sidi
Ik heb al jarenlang mijn windowsversies vanaf W95 op een aparte partitie staan.
Dat is niet wat ik bedoel.
Het gaat niet om een schone installatie, maar om een installatie over de bestaande heen.
Ik wil de installatiebestanden van Windows ook niet op een aparte partitie zetten, maar in een map op mijn C-schijf - ruimte heb ik genoeg.
Het lijkt me wel zo makkelijk om zo'n herstelinstallatie gewoon door een klik op een snelkoppeling te laten starten zonder gedoe met cd-roms.

Guus.

Ja, dat kan ook. Dat had ik eerder ook en dat werkte prima. Maar als ik dan toch 's een verse installatie wilde dan zat ik alsnog aan die cd-rom vast. Daarom zou ik, veiligheidshalve, er toch voor kiezen een andere partitie te gebruiken. Dan kun je klakkeloos de C:\ formatteren en de boel vanaf D: weer installeren.
Voor wat jij wilt maakt het niet uit of het op C:\ danwel D:\ staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan