windows installeren vanaf usb werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
hallo,

ik zou voor iemand een laptop opnieuw installeren met windows 7. Nu wil ik dit gaan doen via een usb stick. Ik heb de usb stick bootable gemaakt via stappen op deze website. Ook heb ik de Windows 7 USB/DVD Download Tool van microsoft gebruikt, maar beide dingen werken niet. Ik heb de boot al aangepast naar Removable Device.

Maar als ik de laptop dan opstart krijg ik de volgende melding:
reboot and select proper boot device
or insert boot media in selected boot device and press a key

ik weet niet hoe ik nu verder kan/moet. wie kan mij hierbij helpen

Je hebt USB bootable gemaakt ( ? ) oke dan ..... maar in de Laptop waar je windows installeren wil, heb jij dan wel USB-HDD voor opstarten op hoogste plaats ?? :(

16bwkt4.jpg

Laatst bewerkt:
Kijk een in je bios of je USb stick wel goed word weergegeven.
Ik had namelijk het zelfde probleem van de week en zag in mijn bios dat er een USb 2.0 Multi cardreader in stond en ook usb key. Niets hielp totdat ik de Multi cardreader als eerste had gezet en toen starte windows wel op vanaf USb.

en als je dan toch in het bios bezig bent, draai dan de volgorde van hdd en dvd om. Het is sowieso aan te bevelen de hdd op de laatste of voorlaatste plaats te zetten of anders gezegd, de dvd bootoptie hoger te zetten dan een hdd.

Dat is mooi maar aangezien het een forum is lezen we ook graag hoe het opgelost is zodat een ander er misschien ook wat aan heeft :thumb:
Nu is het raden voor iedereen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan