Windows installeren:ziet geen HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martinaz

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
He allemaal. Door een oet***lige fout van mij heb ik per ongelijk een belangrijk bestand in de prullenbak gegooit. Helaas start mijn pc dan niet meer op. Ook niet in de veilige modus.
Wat ik dus toen deed, is de windows cd erin zetten.
Maar hij deed nog niks! mijn toetsenboard die met een usb gaat, ook niet. Dus ik heb maar een oude gebruikt.
Toen heb ik door in bios te gaan met f2, bij opstart van de 3, stond eerst:
1:floppy
2:hdd
3:SS-1234-blabla-test-test ofzoiets
goed. ||Ik heb optie 3 naatr optie 2 gebracht en andersom.
start pc weer opnieuw op, en hij doet het! windows's installatie cd start op.
Hij laad alle benodigt heden, en dan vraagt hij om te installeren, herstellen, of nog wat. Ik druk op enter van Installeren, zegt hij ineens dat er geen hardeschijf geinstalleerd is. WTF??!!!! mijn 232GB tellende harde schijf kan hij dus kennerlijk niet lezen, maar in de bios staat wel dat hij aangesloyten is(DENK IK)
Help mij alsjeblieft! lijkt me een klein dillema, maar ik kan niet verder zonder hulp. kan iemand mij duidelijk vertellen wat ik moet doen?

Heb je soms een SATA schijf? Zo ja, dan moet je in het eerste setup scherm op F6 drukken voor de driver.(staat onderin aangegeven RAID/SCSI driver)

over wat voor harde schijf heb je het hier, een SATA of en ide aansluitng?

Ik geloof sata, maar ik weet het niet helemaal zeker.
Ik heb geen floppy of iets dergelijks (heb ook geen floppy aansaluiting, voordat jullie dat even vragen)
en hij start opnieuw op, nadat ik 0.5 sec dat beroemde windows opstart scherm ziet, jullie weten wel, dat je dan onderin 4 van die blokjes ziet gaan bewegen naar rechts met dat grote logo van windows erboven) daarna wordt het voor heeeeeel eventjes blauw scherm met een tekst die ik niet kan lezen zo snel en dan gaat hij weer overnieuw starten.

Laatst bewerkt:
Ook is van belang dat je een XP cd hebt met geïntegreerd Service Pack 2, dit voor schijven die groter zijn dan 136 GB, zoals jij hebt.

Je kunt zo'n cd maken met nlite, gecombineerd met de volledige versie van Service Pack 2 (link)

Succes,

Tijs.

er zit al op de cd service pack 2, btw, hoe bedoelde crash dat van eerste setupscherm?
want ik heb de mogelijkheid om op f2 te drukken, dan kom ik in bios, of op f11, dan ga ik naar een soort manier van welke je wilt opstarten.

thijs.

Als je opstart vanaf de Windows XP cd-rom, ga je naar de setup. Daar in 1 van de eerste schermen, krijg je wat ik aangaf.

Windows XP herkent standaard geen SATA schijven en heeft daarvoor ook de drivers niet. Die moeten aan het begin van de installatie eerst geladen worden via een diskette, die je normaal gesproken bij ge systeem hebt gekregen.
Heb je geen diskettestation, dan moet je eerst een zgn. slipstream maken van de XP CD, dat is een nieuwe cd van XP met ingebakken SATA drivers.

Je meot even een driver sata schijfje aanmaken en deze tijdens de installatie dmv F6 toevoegen drivers kun je downloaden op de drive van je moederbord fabrikant

Harde schijf

Hallo,

Je kan het volgende eens proberen,
maak de stekker van de harde schijf even los en druk hem er weer stevig in "belangrijk"

Start nu op met je originele cd XP
na inladen cd typ... R ....
Nu kom je in een soort dos omgeving
typ nu CHKDSK
als deze voltooit is
typ nu FIXBOOT

Boot overschrijven...
cd XP verwijderen en opnieuw opstarten

Als je op windows geraakt voer je opnieuw een CHDSK vanuit windows
terug opstarten, normaal gezien is het probleem verholpen, tenzij je harde schijf
beschadigd is of echt niet door je bios erkend word:thumb:

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan