windows installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Ik heb Vista op m'n compie, maar ik ben het spuugzat. Tis te langzaam, te zwaar en haalt niet de potentie uit mijn computer die het kan geven.

Ik heb een Windows CD, zit in de drive, ik ga naar de bios, start op via CD, volg de instructies, mar op het moment dat ie wilt beginnen geeft ie de melding dat ie geen opslag media in mijn computer kan vinden. met andere woorden, hij denkt dat ik geen harde schijf heb in mijn computer. Het kan geen fout zijn want in vista start ie wel goed op, dus de verbinding is goed, plus dat ik in de bios zie (voordat ik via cd opstart) dat ik de optie heb om via HDD op te starten.

iemand een oplossing?

Ik heb Vista op m'n compie, maar ik ben het spuugzat. Tis te langzaam, te zwaar en haalt niet de potentie uit mijn computer die het kan geven.

Ik heb een Windows CD, zit in de drive, ik ga naar de bios, start op via CD, volg de instructies, mar op het moment dat ie wilt beginnen geeft ie de melding dat ie geen opslag media in mijn computer kan vinden. met andere woorden, hij denkt dat ik geen harde schijf heb in mijn computer. Het kan geen fout zijn want in vista start ie wel goed op, dus de verbinding is goed, plus dat ik in de bios zie (voordat ik via cd opstart) dat ik de optie heb om via HDD op te starten.

iemand een oplossing?

Heb je alle drivers bij elkaar windows xp bij de hand ???
chipset
geluid normaal realtek hd audio ??
video

Kan je de drivers niet vinden wil ik ze wel op zoeken ik kan wel zeggen het was lang zoeklen voor xp drivers voor mijn acer aspire 5315

de drivers zijn geen probleem... ik ga naar acer.nl, naar de download sectie en daar download ik de drivers voor m'n systeem... maar de installatie komt niet eens tot de drivers... want hij kan de harde schijf niet vinden...

Omdat hij de driver voor je sata schrijf niet ziet. Wat je moet nodig hebt is de drivers voor de voor je chipset.

Deze kan je dan tijdens het booten op F6 druken en deze via een floppy laden.

Dan heb je een probleem. Want Xp kan alleen maar van floppy drivers laden.

Of je moet een nieuw installatie cdrom maken met Nlite en de drivers daar in gebakken hebben. En anderen manier is er niet.

en hoe is dat te doen?

ik heb een DVD9 waar ik gigantisch veel programma's op heb staan zoals Vista, XP home, prof, adobe suite, office, bla bla... van die dvd heb ik ook de map van XP home gekopieerd en los op m'n comp staan. ik heb geprobeerd om die als een opstartbaare iso te branden, maar dat is mislukt...

Raid drivers op een USB stick zetten en dan opstarten vanaf een USB stick?

Wel in de bios even de boot-volgorde aanpassen.

Hoi !

Onderwerp is hier inmiddels tientallen malen besproken !

Dus XP/CD slipstreamen met de sata/drivers !

Gaat makkelijk met nLite.

http://www.nliteos.com/download.html

Voor de rest± gebruik even de geweldige zoekfunctie op dit forum !

Greetz,

Harry.

oke, ik denk dat het gelukt is. de schijf is nu aan het branden en zometeen gaat ie de bios in... eens kijken wat m'n compie dan zegt *-)

SATA native support

Heb je ook geprobeerd SATA native support in de bios uit te zetten?

Kan niet altijd maar bij sommige wel. Daarna wordt je HD direct herkend.

en hoe is dat te doen?

ik heb een DVD9 waar ik gigantisch veel programma's op heb staan zoals Vista, XP home, prof, adobe suite, office, bla bla... van die dvd heb ik ook de map van XP home gekopieerd en los op m'n comp staan. ik heb geprobeerd om die als een opstartbaare iso te branden, maar dat is mislukt...
stupid je moet met ultra iso de iso van xp branden op cd want dan maakt ultra iso automatisch de cd bootable

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan