Windows installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mhotten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2013
hallo alemaal

ik weet niet of ik nu goed zit hier maar tog even een vraag ik heb een pc waar ik een probleem mee heb heb er een schijf in gezet nieuwe gehuugen enz nu win 7 er op gezet ging goed tot een week later wil de pc aan zetten gaat goed tot dat hij windows wil laden het vlagertje krijg je dan en wil dan niet veder denk win opnieuwe er op wil niet van alls geprobeert weer een nieuwe schijf op gehaalt er in gezet oude schijfen er uit gehaalt weer proberen wil nog niet nu ben ik in mijn bios wezen kijken wat voor schijf ik er ook in doe bios ziet ze wel maar kan niet er op zetten en geeft ie aan het einde van de instaltie proses van win 7 dat ie geen hardwere kan vinden en dus niet kan voltooien nu win xp gebrobeert en die geeft vrij wel gelijk aan dat er geen harde schijf aanwezig is en bios zegt anders wat zou het probleem zijn help help weet het niet meer :mad::shocked:

Welkom op Helpmij.nl. :)

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic.

schijven wel gepartioneerd en geformateerd?? want daar heb je het niet over

@mhotten. Als jij bereid bent je vraag enigszins leesbaar neer te pennen, dan ben ik bereid me in het probleem te verdiepen. Deal?

Als je zeker weet dat de vaste schijf en de rest van de laptop goed zijn, lijkt het mij een probleem met de configuratie van de controller van de vaste schijf in het BIOS.
Probeer die eens op IDE/ATA-modus te zetten, dan zal Windows XP de schijf in ieder geval weer herkennen.

Ja, of het is een SATA schijf waarvan Windows de drivers niet heeft. Ik heb geen Windows 7 maar tot bij Windows Vista wordt er gevraagd om F6 in te drukken wanneer je een diskette met drivers voor de hardware hebt.

Zonder diskette moest je de drivers op de Windows DVD branden. Dat kan doormiddel van slipstreamen. Programma's die zo een aangepaste Windows schijf voor je kunnen maken zijn bijvoorbeeld: RT Seven lite en RT Se7en Lite.

http://www.sevenforums.com/tutorial...ows-7-sp1-into-installation-dvd-iso-file.html

http://www.schoonepc.nl/instal/windows_7_slipstreamen_rt7lite.html

Soms werkt de herkenning na in het Bios de schijf in een andere modus te zetten zoals tobiastheebe schrijft. Je moet maar even kijken naar wat de mogelijkheden zijn. De installatie wordt in ieder geval niet aan het eind pas afgebroken wanneer Windows de harde schijf niet ziet.

@mhotten, van harte welkom op Helpmij.nl :thumb:
Ik wil je er vriendelijk op wijzen dat jou vraag zo vrijwel niet te lezen is. Je gebruikt geen hoofdletters, punten of andere leestekens en het is één lange zin nu. We zien graag dat men op een duidelijke manier zijn/haar vraag stelt. Zou je zo vriendelijk willen zijn hier voortaan op te letten.

Bij de Internet browser heb je vaak de mogelijkheid om een woordenboek als add-on te downloaden. Ook vreemde talen. Je klikt dan op de rood onderstreepte woorden om te corrigeren en je kan dan ook woorden toevoegen. Handig voor namen. Ik neem aan dat veel mensen hun toetsenbordje als muziekinstrument gebruiken zoals spraak ook vaak achteloos verbasterd wordt. Jammer genoeg heb ik niet zo een groot denkraam maar we komen er wel uit. Groet. Alfred

Voor Firefox gebruik ik deze: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/woordenboek-nederlands

hallo. allemaal.

hier bij wil ik jullie bedanken hij draait weer goed bedankt voor de tips.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan