"Windows is loading files" en dan toch niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niellles

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Berichten
194
Hallo forum,

Ik had een oude computer staan met windows xp erop. Hele computer van binnen schoongemaakt (even ventilatoren los halen en met zo'n bus lucht schoongespoten, etc.)

Nu alles weer in elkaar zit (een andere SATA schijf erin) wil ik uiteraard een besturingssysteem installeren. Maar zowel bij XP als Windows 7 valt de computer opeens uit tijdens het laden van de bestanden.

Hij begint met "Windows is loading files", het balkje schiet heel snel vol en hij begint dan met een tweede, die wat langzamer gaat. Op een (willekeurig lijkend) moment valt de computer dan opeens uit.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?!

Groet,

Niels
 
Heb je de ventilator voor de processor er ook afgehad?
koelpasta ertussen gedaan?
 
Wel er afgehaald, maar er zat nog aardig wat koelpasta tussen, leek me niet nodig.
Was dat wel het geval?
 
Ik doe het wel altijd.
Kan er mee te maken hebben dat ie het effe doet en te heet word en uit valt.
probeer het eens kost niet veel.
 
Klinkt als een defecte voeding...
Ik weet nog wel van vroeger dat voornamelijk Packard Bell zulke problemen gaf..
Alles werkte gewoon (in dos enzo), maar zodra je Windows aansprak klapte ie uit.

Heb je misschien een andere (test-) voeding liggen die je kan aansluiten?
 
Ik heb eigenlijk geen gekke dingen gedaan met de voeding, alleen even de ventilatoren opgepoetst en de schijf leeg gehaald. Dus het lijkt me vreemd dat de voeding er dan plotseling mee stopt...

Of zie ik dat verkeerd?

Overigens klapt ie niet direct uit, hij staat al een tijdje te laden, en dan (steeds op een ander moment) vindt ie het genoeg geweest...

Nieuwe koelpasta er tussen gepropt en hij doet het weer!!!

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan