Windows is maar raar....

Status
Niet open voor verdere reacties.

mischa_mis

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo,

Ik heb een raar/vaag probleem met windows.
Als ik de pc opstart zonder windows xp cd erin opstart dan doet de pc het niet.
En zodra ik deze erin doe doet hij het??

Wie kan mij helpen?

Groet, Mischa

Is dat altijd zo geweest.
heb je iets gewijzigd.
of heb je windows opnieuw willen installeren.....
vertel het eens.

Kan misschien zijn dat windows wat bestanden mist. Klik eens op start-Uitvoeren, en typ daar dan sfc /scannow . Dan even laten doen, als het klaar is opnieuw opstarten, en proberen zonder de cd.

Hallo,

Ik heb een raar/vaag probleem met windows.
Als ik de pc opstart zonder windows xp cd erin opstart dan doet de pc het niet.
En zodra ik deze erin doe doet hij het??

Wie kan mij helpen?

Groet, Mischa

Dit heb ik zelf ook gehad.
ik heb windows er opnieuw opgezet!

Toevallig een Fujitsu Siemens computer??

bij mij was dit ook een Fujitsu Siemens Scaleo 600 .
had ik ook dat ik met cd moest opstarten!

Laatst bewerkt:
Nee geen FijFujitsu Siemens.
Ben nu de scan aan het doen meld het wanneer deze klaar is.

Tijdens het scannen kwam er net een bericht van bestands beveiliging dat er een dll bestand gekopieerd moest worden vanaf cd.
ik heb home geinstalt maar hij vraagt naar Professional. ???

Heb een cd van Pro gevonden..

Laatst bewerkt:
Ik weet het niet zeker hoor maar heb jij toen je opstartvolgorde veranderd zodat hij van CD Rom wil opstarten i.p.v. je HD?
Zo ja,verander dat dan weer in je BIOS.

Kan misschien zijn dat windows wat bestanden mist. Klik eens op start-Uitvoeren, en typ daar dan sfc /scannow . Dan even laten doen, als het klaar is opnieuw opstarten, en proberen zonder de cd.

Nee, dit heeft jammer genoeg niet gewerkt, hij heeft wel wat missende bestanden gekopieerd maar het heeft niet gewerkt.

Ik weet wel dat er na de installatie, bij naam invullen en instellingen (laatste scherm) dat ik daar problemen had, en opnieuw opstartte omdat hij vast liep.

Raymond,

de opstartvolgorde kun je gewoon laten staan
CD / DVD
diskette
HDD

De pc zal never en nooit vanaf CD / DVD (lade) willen starten zolang daar niets in "ligt". Zelfs als er een CD in ligt -game of muziek of whatever wat geen bootdisk is-, zal de pc geen foutmelding geven. Bij het opstarten "scant" het bios de opgegeven volgorde en pas bij de eerst gevonden bootable software zal de pc gaan booten.

In Jip en Janneke taal:

Stel: volgorde van booten is ingesteld:

CD
diskettestation
harddisk

Stel in de CD lade ligt een mp3 cd
Stel in het diskettestaton zit een diskette met brieven erop
Stel op de harddisk staat Windows (fout of niet)

dan BOOT de pc vanaf harddisk, om de doodeenvoudige reden dat hij tijdens het scannen van de CD en de diskette GEEN opstart bestanden vindt.
Afhankelijk van een goede of foute Windowsinstallatie op C: gaat de pc netjes opstarten, dan wel hij geeft een foutmelding.

Hoi !

@Pasja: helemaal mee eens: alleen zeker met een wat oudere PC betekent het wel een redelijk tijdsverschil in de opstartprocedure !

Bij de oudere Compaq van mijn vrouw zo'n 20 seconden.

Greetz.

Harry.

Laatst bewerkt:
Daar ben ik het ook mee eens !!
Maar wat moet ik nou doen om mijn pc op te laten starten zonder dat ik daar de windows cd voor nodig heb ??

haal de cd eruit en start op en vertel welke foutmelding je krijgt.

Hoi !

@Pasja: helemaal mee eens: alleen zeker met een wat oudere PC betekent het wel een redelijk tijdsverschil in de opstartprocedure !

Bij de oudere Compaq van mijn vrouw zo'n 20 seconden.

Greetz.

Harry.

Ok, daar ben ik het dan weer mee eens, bij oudere pc's kan een CD lampje en vervolgens de diskdrive idd. heel veel seconden lang staan branden / ratelen, alvorens het bios eindelijk eens naar de hdd gaat "kijken".

Mijn pc is ongeveer 5 maanden oud, nog niet eens.
Pc zegt zoiets: Boot Failed...
Ik ga ff kijken voor de gehele tekst.

Heb je zelf windows erop gezet of heb je dat laten doen........
deze vraag even i.v.m. de garantie ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan