Windows is net hersteld van een ernstige systeemfout

Status
Niet open voor verdere reacties.
kep DHKSK of hoe het ook heet gewoon nog een keer uitgevoerd maar dat hielp verder ook niet, ik ga beginnen met backuppen en daarna de recovery cd doen en dan weer alles opnieuw installeren en dan horen jullie wel of suzie weer beter is, ik bedoel of mn laptop weer goed werkt. :p

is dat dan nog niet het geval dan probeer ik wat je zei

bedankt voor het reageren iedereen :thumb:

(maar die recovery haalt schijf C helemaal leeg en installeert windows opnieuw ? )
(verder iemand nog tips om backup te doen ? , want ik ga nu gewoon bestanden op dvd's branden, dat is mijn manier van backuppen)

Laatst bewerkt:
Paar mogelijkheden (gebruik ze liefst allemaal, om zeker te weten dat je geen bestanden 'mist' in je backup):
1. Op bestandsniveau, zoals je blijkbaar al van plan bent. Neem mee:

C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam\Local Settings\Application Data
(=Je mail van Outlook en Outlook Express)

C:\Documents and Settings\Mijn Documenten
(=Je documenten die je in tekstverwerkers, kladblok etc. heb opgeslagen in Mijn Documenten)

Eventuele bestanden die niet op deze standaardplaatsen zijn neergezet.

2. Andere manier: Via de Wizard Bestanden en Instellingen overzetten.
Bureauaccesoires -> Systeemwerkset -> Wizard Bestanden en instellingen overzetten.
Geef daar aan dat je op de Oude computer werkt. Kies in het proces voor Andere lokatie, om een archief te kunnen opslaan in een map. Dat archief op CD zetten. Later, zodra alles in orde is, dezelfde wizard starten, en aangeven op de Nieuwe computer te werken. Dan bladeren naar dat gemaakte archief, en importeren maar.
PS: Je kunt daar ook je bezighouden met bestanden die niet specifiek in Mijn Documenten of Local Settings staan. Zie bijlage.

3. Andere mogelijkheid is via NTBackup. Is misschien wat hooggegrepen (informatie over terugzetten en aspecten die daarbij komen kijken: hier)

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• wizard_bestanden_en_instellingen.JPG
    wizard_bestanden_en_instellingen.JPG
    40,3 KB · Weergaven: 17
Setup kan het bestand lucon.ttf niet kopieren

druk op ENTER als u het kopieren opnieuw wilt proberen
zorg ervoor dat de cd-rom met windows xp in het station is geplaatst als u windows xp vanaf cd-rom installeert.

druk esc als u dit bestand wilt overslaan

Deze melding en andere krijg ik over bestanden die de setup niet kan kopieren, bij het opnieuw installeren , die recovery cd zit erin als ik deze meldingen
krijg

Laatst bewerkt:
Als het alleen dat bestand is, dan is er niet zoveel aan de hand. Dat is een (zelden gebruikt) lettertype, en kan dus rustig genegeerd worden (druk dus Esc toets om het te negeren).

Hopelijk is dat de enige leesfout die je krijgt op de recovery cd's...

Tijs.

nou het zijn er nu al 3 ofzo :confused:
ik ga gewoon door met esc drukken en hopelijk komt het goed

Laatst bewerkt:
ok , dit gaat helemaal mis :confused:

setup kan de volgende map niet maken /USMT.

Setup kan pas doorgaan als de map is gemaakt.

druk op enter om opnieuw te proberen of f3 om de setup af te sluiten :mad:

dit was het dan

Setup heeft geen toegang tot de cd-rom waarop de windows xp installatiebestanden zich bevinden

Druk op ENTER om het opnieuw te proberen of f3 om de setup af te sluiten

Ik heb nog een laptop van hetzelfde merk en dus nog een recovery cd waarmee ik het zou kunnen proberen

Staan de recovery bestanden op de CD,of haalt de CD de bestanden van een (verborgen) partitie op de schijf.

In het 1e geval zal het dan waarschijnlijk niet werken.

Greetz

ik heb booten vanaf cd gekozen, dus ze staan waarschijnlijk op de cd
booten vanaf partitie was ook een optie, maar dat heb ik niet gedaan

Hier bij de bijlage , de inhoud van de recovery cd

Bijlagen

• Recovery CD.JPG
    Recovery CD.JPG
    40 KB · Weergaven: 15
Als je de CD bedoelt,die bij de laptop met het probleem hoort,dan staan de recovery bestanden dus op de CD.
Ik heb nog een laptop van hetzelfde merk en dus nog een recovery cd waarmee ik het zou kunnen proberen
Ok,wel hetzelfde merk,maar geen zekerheid of die ook alleen de C partitie terugzet.

Kwestie van opstarten en zien of daar ook de "Recover Windows XP to first partition only" gegeven wordt.

Zoja,dan is het je eigen beslissing om het wel of niet te doen.Het gaat n.l. wel over een laptop van hetzelfde merk,maar als de hardware verschilt zoals het Moederbord,geheugen e.d. verwacht ik wel problemen.

Wellicht ook nog m.b.t. het feit,dat je XP niet opnieuw geactiveerd krijgt als hij daarom vraagt.Dit ook weer vanwege de hardware verschillen.

Ik heb hier geen ervaring mee,hopelijk kan iemand anders daar nog iets over zeggen?

Tsja,dan is het wel erg verleidelijk om het te doen he :rolleyes: De beslissing om het te doen kan ik niet voor je nemen,maar dat lijkt mij begrijpelijk nietwaar?

Het topic is wel weer aardig lang,dus ik vraag het maar even,kun je nu nog steeds wel in Windows komen?
Zoja,sla dan met Double Driver alle drivers op.Zet ze in een aparte map op de andere partite,dan kun je bij problemen daar misschien op terug vallen.

http://boozet.xepher.net/dd/

Heb je de installatie key wel opgeschreven?

de problemen heb ik met het opnieuw installeren van windows dus nee ik kom niet meer in windows, de cdkey van windows xp heb ik toen gevonden met magic jellybean finder en opgeschreven in een notepad bestand op de backup dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan