Windows kan het register niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Omdat internet niet meer werkt, eerst komt er te staan: bezig verbinding te maken met 62.37237.16 en dan, kan de pagina niet vinden.
Normaal start Wanadoo. Wanadoo heb ik opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen.
Daarom wilde ik via uitvoeren regedit naar het register kijken maar dan komt de melding: Windows kan het bestand regedit niet vinden. Ook als ik Hkey local machine typ kan dit ook niet gevonden worden.
Hoe los ik deze problemen op?

bekking zei:
Omdat internet niet meer werkt, eerst komt er te staan: bezig verbinding te maken met 62.37.237.16 en dan, kan de pagina niet vinden.
Normaal start Wanadoo. Wanadoo heb ik opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen.
Daarom wilde ik via uitvoeren regedit naar het register kijken maar dan komt de melding: Windows kan het bestand regedit niet vinden. Ook als ik Hkey local machine typ kan dit ook niet gevonden worden.
Hoe los ik deze problemen op?

62.37.237.16 is zo te zien een italiaanse wannadoo site..

Verder is je register er nog wel, want anders draaide je windows niet echt meer ;)
Alleen hebt bestand regedit.exe heb je niet (meer) op je PC staan blijkbaar.

't zou best kunnen dat de spyware-rotzooi je hosts-bestand heeft aangepast. Dit bestand staat in:

C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

Dubbelklik erop en open het met Kladblok.

Het zou er zo uit moeten zien:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost

De regel 127.0.0.1 localhost laten staan en alles wat er onder staat wissen. Sla het bestand op, je computer opnieuw opstarten en kijk of je dan het internet op kunt.

Als dat het geval is, zo snel mogelijk een online scan doen, zoals Nielsvds adviseert.

Ook kun je nog een HijackThis-logje maken. Hoe dat gaat staat in de link in mijn handtekening. :)

Dit is wat er bij mij staat:

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit bestand bevat toewijzingen van naam- en netwerknummers voor
# lokale netwerken. Netwerknummers moeten opgegeven worden in
# decimale vorm, met een punt als scheidingsteken.
#
# Opmaak:
#
# <netwerknaam> <netwerknummer> [aliassen...] [#<opmerkingen>]
#
# Bijvoorbeeld:
#
# loopback 127
# campus 284.122.107
# londen 284.122.108

loopback 127

Dan zou ik loopback 127 vervangen door: 127.0.0.1 localhost
:)

Omdat er meerdere problemen zijn register niet te openen, geen internet, firewall weg ga ik de pc maar terugzetten in de koopstand in de hoop dat dan alle problemen weg zijn.

bekking zei:
Omdat er meerdere problemen zijn register niet te openen, geen internet, firewall weg ga ik de pc maar terugzetten in de koopstand in de hoop dat dan alle problemen weg zijn.

De pc loopt weer als een zonnetje een ieder bedankt voor de hulp.

Blij te horen dat je pc weer werkt, maar...
Ik zou als voorzorg ikself's opmerking:
ikself zei:
't zou best kunnen dat de spyware-rotzooi je hosts-bestand heeft aangepast.
wel uitzoeken door wat (extra) anti-spyware software enzovoorts te installeren...
OOK zou ik voordat je je eigen software weer op je pc installeert je besturingssysteem updaten, MAAR.... LET HIERBIJ WEL OP.... !! & LEES DUS HET ARTIKEL: Problemen na update XP (klik op de link hieronder):
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=248480 HELEMAAL GOED DOOR voordat je deze update(s) begint !

Doe je geen updates dan is er grote kans dat je een maand later WEER dezelfde problemen hebt doordat op de achtergrond ge-installeerde software en/of hackers weer een geintje met je uitgehaald hebben...

Bekking heel veel suc6 met je werkende PC & hoop voor je dat deze nog lang & gelukkig zal werken !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan