Windows kan installatieprogramma videokaart niet laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

layd85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Hallo lezers,

Hierbij wil ik jullie hulp vragen, mijn vriend heeft een Acer Aspire M7720 / Windows Vista van 2,5 jaar oud (even uit mijn hoofd)
Hij wilde van de week de computer terugzetten naar de fabrieksinstellingen, maar na de recovery geeft hij aan dat hij installatiesprogramma voor de videokaart niet kan laden.
Dit is best vreemd omdat er geen andere is ingezet.

Dit is de melding die hij geeft:
Windows kan het installatieprogramma voor (4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318) niet laden. Neem contact op met de hardwareleverancier voor hulp.

Er staat nu niks meer op de pc en hij stopt ook direct met de installatie en start direct opnieuw op, dus ik kan alleen maar in de bios of in het bootmenu.

We zijn ten einde raad.... Hopelijk kan iemand ons advies of en oplossing geven?

Groetjes, Esther

Laatst bewerkt:
Welkom bij Helpmij, Esther.
Als ik het goed begrijp staat er nog wel een werkende versie van Windows op je pc? Je kunt alleen de driver voor de videokaart niet laden?
Wat je in ieder geval kan proberen is alle drivers die je nodig hebt van de Acer support site halen en die installeren..
Eens kijken of dat lukt?

Dank je wel voor je snelle reactie.

Helaas staat er geen werkende windows Vista meer op de pc.
Ik kan dus ook helaas niet de drivers installeren via de site van Acer.

Is daar eventueel een andere mogelijkheid voor?

Alvast bedankt

Meestal is er een recovery partitie waarvan je windows en alles wat ooit meegeleverd is opnieuw kan installeren. Soms werd ook een Windows CD/DVD meegeleverd die daarvoor gebruikt kon worden.
Ik neem aan dat je vanuit die recovery partitie hebt gewerkt? Als die partitie niet gewist of verplaatst is dan zou dat moeten werken.
Windows wordt dan geinstalleerd met alle originele drivers en zo dus daarna moet je nog een tijd lang alle nieuwere versies downloaden en installeren.

Het is dus waarschijnlijk dat met de recovery actie iets niet goed is gegaan. Al opnieuw geprobeerd?
Soms is het handig de gebruiksaanwijzing even in te kijken of er soms dingen zijn waar je op moet letten.
Kunnen jullie vertellen wat er precies aan de hand was dat je een verse installatie wilde, en wat er toen gedaan is?
Je kunt onder windows ook altijd terug naar een eerder gemaakt herstelpunt.
Hadden jullie dat al geprobeerd?
Werkt dat nu niet meer?

En als niets meer werkt zal je Windows (of een ander OS) opnieuw moeten installeren maar dan van een cd/dvd.
Ook dan is het handig alle drivers van de Acer support site eerst te downloaden en op usb/cd te zetten...

Laatst bewerkt:
Mijn vriend wilde de pc opschonen omdat hij wat traag werd. Hij heeft alle bestanden veilig gesteld, pc afgesloten en op nieuw aangezet, vervolgens alt + F10 gedaan, cd/dvd driver geslecteerd en de recovery dvd erin gegaan en na deze dvd's gaf hij de melding. Dus dan zou hij de juiste partities moeten herstellen, of er moet een fout zitten op de dvd's.

Ik heb zelf geprobeerd met windows 7 en een andere versie van Vista de pc weer aan de praat te krijgen, de originele dvd's gebrand omdat ik dacht dat er misschien een vuiltje/krasje op zou zitten. Niks heeft geholpen.
Ik denk zelf dat het niet op de goede manier gegaan is omdat je tegenwoordig ook vanaf acer zo'n recovery programma op je pc hebt staan die je kunt gebruiken.

Helaas is het niet meer mogelijk om de pc te herstellen naar een ander herstelpunt, als dat zou kunnen dan waren we al heel blij geweest......:)

Hij moet ik dat dan precies doen met die usb stick of cd rom?

Wat je hebt gedaan had moeten werken...
Dat doe je via de Acer tool eRecovery (Alt+F10).

Heb je nogmaals geprobeerd met de originele recovery cd de boel te resetten naar de originele installatie volgens die instructies?

Hier is nog een andere mogelijkheid als je de keys nog hebt.

Nog een mogelijkheid om vanuit een eerder gemaakte backup te herstellen naar... als je dat al eerder hebt gedaan.

En zolang je de originele MS code hebt zou je een exact dezelfde versie van windows ook moeten kunnen gebruiken. Dus zelfde versie en zelfde taal.
Misschien kunnen jullie hier wat mee.

Maar om niet op de zaak vooruit te lopen, je hebt de originele windows dvd zelfs opnieuw gebrand... maar minder dan 3 jaar is niet oud voor een dvd, die zou gewoon moeten werken. Daarom, en ook omdat je denkt dat het misschien niet op de juiste manier is gedaan; probeer het nog eens. Start van de dvd: in het bios de dvd drive als eerste startend maken, dvd er in, pc uit en weer aan zetten. Dan zou de Acer herstelconsole moeten starten.
Als je de keuze hebt kun je daar de harddisk opnieuw formatteren (eerdere versies van Vista worden verwijderd) en dan verder met installeren.

Tenslotte, als niets echt lukt moet je er altijd een ander Operating system op kunnen zetten.
Brand een cd/dvd met bij voorbeeld Ubuntu of Mint, om willekeurig 2 populaire distro's te noemen. Gewone onder windows gemaakte bestanden zijn ook daarmee probleemloos te gebruiken.
Maar ook W7 moet te installeren zijn, een OEM versie (voor een eigen(gebouwde) pc) is al te krijgen vanaf zo'n 85 euro als je verder zoekt..

De nederlandse site heeft drivers (let op versie van Windows), de handleiding en meer.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!

Het probleem is opgelost :)
De videokaart was kapot waardoor deze melding kwam.

In eerste instantie hebben we de Acer helpdesk gebeld en gevraagd of zij wisten wat wij met de melding kunnen, maar daar wordt je ook niet blij van.
Je zit lang aan de telefoon en vervolgens zeggen ze dat het probleem met windows te maken heeft en daar verlenen zij geen support op.
Vervolgens nogmaals het probleem uitgelegd en dan kunnen ze je pc komen halen voor 65 euro en dan gaan ze het probleem analyseren, terwijl deze op het scherm staat. Na een lange discussie de telefoon erop gegooid omdat de vrouw erg onredelijk werd.

Pc losgekoppeld en meegenomen naar Dynabite, waar de pc gekocht is, die wilde de videokaart testen in een andere pc. Waaruit bleek dat deze inderdaad kapot was.
Nieuwe videokaart bij hun aangeschaft, deze hebben ze erin gezet, windows Vista geinstalleerd en de upgrade n Windows 7 geinstalleerd. Zonder bijkomende kosten te rekenen! Echt super!

Bedankt voor jullie hulp :)

Gr, Esther

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan