Windows kan niet installeren na formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sth315

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2011
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Op mijn laptop stond Windows 7, deze was na verloop van tijd ontzettend traag geworden. Nadat ik eerst CCleaner, virusscanner en malewarebytes heb laten draaien bleef hij alsnog traag. Nu wilde ik hem formatteren nadat ik alle partities geformatteerd en verwijderd had wil ik Windows weer opnieuw installeren.

Er werden 2 partities aangemaakt. Partitie 1: Door systeem gereseveerd 100mb Type: Systeem. Partitie 2 596.1gb Type: Primair.

Maar als bij beide partities kijk staat eronder in een gele driehoek met uitroepteken erin met de tekst "Windows kan niet worden geïnstalleerd op schijf0, partitie 1 (bij de andere partitie staat er 2) details weergeven" klik ik daarop staat er dit bij partitie 1 "De geselecteerde partitie moet minimaal 7849 vrije schijfruimte hebben (bij partitie 2 staat dit er niet). Kan Windows niet op de schijf installeren. De schijf werkt mogelijke binnenkort niet meer. Als andere harde schijven beschikbaar zijn, dient u Windows in een andere locatie te installeren."

Wat kan of is het probleem? En wie kan mij daarbij helpen.

Groeten,

sth315

Is is nogal duidelijk: Partitie 1 is de kleine partitie van 100 MB
Je moet dus op Partitie 2 installeren, want die is 596 GB

De partitie van 100 MB (Partitie 1) wordt voor het opstarten van Windows gebruikt, maar Windows zelf kun je daar niet op installeren.

Tijs.

Maar die melding staat ook bij partitie 1

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet op Partitie 2 installeren.

Tijs.

Stond er in die melding "de schijf werkt mogelijk binnenkort niet meer "
Dat kan een smart waarschuwing zijn dat je schijf kapot gaat en de oorzaak van de trage laptop

Ja dat staat erin

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zou ik eerst de belangrijke dingen backuppen en je schijf testen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan