Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
ik kan mijn server niet meer starten ik krijg:

is beschadigd of niet kan worden gevonden:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

u kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows Setup
te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden.
Kies R in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten

hoe kan ik na het drukken op R voor repareren in een dos venster alle bestanden uit SYSTEM terug zetten. ?

\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Dit is geen map, maar een bestand, namelijk het deel van de Registry dat het hardwaregedeelte van HKEY_LOCAL_MACHINE voorstelt.

Start vanaf de W2003 CD, kies in het eerste optiescherm de keuze R van Herstelconsole / Recovery Console
Kies je W2003 omgeving met het bijbehorende cijfer; er zal er waarschijnlijk maar 1 staan, dus type 1 en druk op Enter
Geef het wachtwoord in dat je administrator gegeven hebt tijdens de installatie (dus niet het wachtwoord dat nu voor Administrator in de Active Directory geldig is). Werkt dat niet, probeer dan het huidige wachtwoord van Administrator in de Active Directory.
Probeer daarna in Herstelconsole de volgende reparatie-actie:
COPY REPAIR\SYSTEM SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
EXIT

De pc zal dan opnieuw opstarten, en hopelijk het weer doen ook. Mogelijk moet je daarna wel weer wat drivers installeren, maar dat is niet de grootste ramp.

PS: In de Repair submap staan de registry-bestanden die bij het installeren geldig waren.

Succes,

Tijs.

ik typ "C:\copy repair\system system32\config\system" maar er gebeurt niks
wat ik krijg is "Toegang geweigerd."

Laatst bewerkt:
ik typ "C:\copy repair\system system32\config\system" maar er gebeurt niks
wat ik krijg is "Toegang geweigerd."

Het feit dat je op cd C:\ prompt uitkomt betekent dat het bestandssysteem op C: gerepareerd moet worden, en dat daar het probleem zou kunnen liggen. Probeer dus dan het volgende in Herstelconsole (vergeet even het COPY commando dat ik je eerder gaf):
chkdsk c: /p
exit

Het bestandssysteem wordt dan gerepareerd.
Kijk of dan wel weer van de C: schijf kan worden opgestart.

PS: Ik ga er wel vanuit dat je bij een W2003 installatiedisk gebruikt die samenwerkt met je schijfcontroller; is dat niet het geval, dan zul je een driver daarvoor eerst moeten 'meeladen' tijdens het opstarten van de cd:
Tijdens het opstarten van de CD verschijnt vóór het keuze menu, heel kort, een optie over: Druk F6 om additionele drivers te laden (of zoiets). Druk dan F6, en houd een floppy gereed met de driver voor je (SATA/RAID...) controller, speciaal voor dit doel.
Op die floppy moet een bestand TXTSETUP.OEM staan, om aan te geven dat die driver voor het TeXT gedeelte van de setup noodzakelijk is.
Overigens zul je, in zo'n geval, al bij de installatie van W2003 die driver-floppy hoogstwaarschijnlijk al gebruikt hebben, en dus weten hoe dat werkt.

Succes,

Tijs.

er zit geen sata schijf in maar ata/ide

ik start van cd en als dit klaar is doe ik r voor repareren. dan kom ik in een dos scherm.
ik krijg geen scherm waar ik voor welk windows bestu. moet aanmelden. 1 of 2.
gaat gewoon door naar C:\

----
de server zit ook vol met stof. in de voeding enz.. er zit al een nieuwe schijf in de andere was kapot.
dus ben wat kwijt. denk doorgebrand door de warmte.
andere schijf (server) doet het gelukkig nog wel. maar bij dit ^ dos scherm was dit tijdje in beeld. en ineens ook weer zwart scherm. wat ook
al wwas bij windows, toen windows nog starten. krijg dus snel zwart beeld en slaat vast.
kan dit ook de oorzaak zijn van het probleem nu.
en probleem dat die vorige schijf kapot is
ik ga het eerst maar een keer schoon spuiten met een compresor.
---

Laatst bewerkt:
er zit geen sata schijf in maar ata/ide

ik start van cd en als dit klaar is doe ik r voor repareren. dan kom ik in een dos scherm.
ik krijg geen scherm waar ik voor welk windows bestu. moet aanmelden. 1 of 2.
gaat gewoon door naar C:\
[...]

Dat je geen vraag krijgt klopt, want de Herstelconsole kan geen Windows vinden. Vandaar dat 'ie direct doorschiet naar C:\ en verder geen vragen stelt.
Dat ligt dus aan de bestandssysteem-problemen waar ik het over had.

Heb je nou al dat chkdsk c: /p commando gedaan of niet?? Want dat is de eerste stap naar mogelijk herstel.

Tijs.

de eerste stap die ik ga doen is de computer/server uit stoffen. met compressor.
alles wat nu in beeld staat, staat maar paar min in beeld. en dan heb ik weer zwart beeld.
vooral de voeding zit vol stof. en de bovenop de kast is ook erg warm.
vooral de achterkant van de voeding blaast warm.

als dit gedaan is doe ik chkdsk c: /p commando en hoop dat dan de server weer beter draait.

ik heb die comado gedaan. en daarna exit
computer start opnieuw op maar heb nog een fout.

-
is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<Windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.
-

en opnieuw r repareren. gaat nog door naar C:\

Laatst bewerkt:
Kijk hier voor mogelijke oorzaken + oplossing (De stappen zijn hetzelfde voor W2000, XP en W2003).

2 dingen kunnen mis zijn, lijkt mij:
1. Boot.ini is niet leesbaar. Doe in Herstelconsole:
bootcfg /rebuild
Met een beetje mazzel wordt je Windows2003 genoemd in de juiste map. Laat die dan toevoegen aan je boot.ini bestand.
Zie hier
2. Het bestand is werkelijk weg.
Doe in Herstelconsole:
expand D:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32\ntoskrnl.exe
(zie sectie Missing or corrupt ntoskrnl.exe file in de eerstgenoemde link)

Succes,

Tijs.

gedaan dat bootcfg.

Controleren van alle schijven op Windows-installaties.

Dit neemt enige tijd in beslag. Een ogenblik geduld...

De Controle op Windows-installaties is geslaagd.

Let op: Deze resultaten zijn voor deze sessie statisch opgeslagen.
Als de configuratie van de schijven wordt gewijzigd tijdens
deze sessie en u wilt de resultaten bijwerken, dient u
eerst de computer opnieuw op te starten en de schijven opnieuw
te controleren.

Totaal aantal gevonden installaties van Windows:1

[1]: C:\found.000\dir0000.chk
installatie aan de opstartlijst toevoegen? (Ja/Nee/Alle):

ik wil niet dat de schijf/of een schijf, (een andere slave) leeg gaat. MAG NIET.
dus wat moet k hier nu doen.

Dat is geen Windows installatie...

Doe eens een DIR in Herstelconsole, en meld terug of je zowiezo nog wel mappen ziet en welke dat dan zijn ?

Liefst zou er ook een map Windows nog aanwezig moeten zijn.

Tijs.

ga ik morgen doen. maar wat moet ik hier doen?
ja nee of allle

Kies maar Nee. Misschien is die map found.000 wel de Windows map (hersteld), maar op die manier heb je er op dit moment toch niets aan, dus kies maar Nee.

Geef ons het (globale) overzicht wat met DIR naar voren komt in Herstelconsole.

Tijs.

AUTOEXEC.BAT
Boot.ini
bootex.log
bootfont.bin
CONFIG.SYS
Document and Settings
found.000
I0.SYS
MSDOS.SYS
NTDETECT.COM
ntldr.exe
Program Files
System Volume Information
wmpub

ik heb een windows xp live cd. en als ik deze laat starten krijg ik op c ook geen map windows te zien
ik zelf denk dat het beste is alles wat op de C:\ schijf staat wat ik nodig heb te backupen voor de server. en opnieuw te installeren en te overschrijven. wat aaan gebruikers enz.. nodig is.
als dit (hierboven)niet gaat lukken.
ik heb 1 cdrom speler in de server. dus ik kan niet de windows 2k3 cd er ook nog is in doen.
om te copieeren.
of ik moet de windows 2k3 bestanden op een USB Stick kopiëren en dan met Windows live cd terug in de C map wat er mist.
maar welke bestanden en waar staan die op de cd.

in de map C:\found.000 staan mappe en chk bestanden
paar verborgen chk bestanden .
de mappen zijn dir0000.chk (map) dir0002.chk t/m map dir0015.chk (map) daaronder dus die andere. file0000.chk file0001.chk t/m file0009.chk
waarvan 0002 0006 0007 en 0008 zijn verborgen.

Laatst bewerkt:
Nogmaals: Eerst gaat het erom dat je Windows map weer beschikbaar is, want anders heeft het kopieren van nieuwe bestanden over ontbrekende/corrupte heen geen zin.

Kun je met die XP Live-CD even in de map Found.000 kijken, om te beoordelen of dat ooit de Windows map kan zijn geweest?

Tijs.

attachment.php

Bijlagen

• untitled.PNG
    untitled.PNG
    66,6 KB · Weergaven: 816
Loop ook even de dirXXXX.chk submappen door. Misschien is een van die submappen wel de geredde Windows map.

Tijs.

in die eerste map boven in staat wel
system32 Temp
enz..
het lijkt op de windows map
Groensteen.bmp. (dus de windows map lijkt wel)

nu in C:\ een map WIndows maken en die bestaden terug zetten in die map ?

Zou je zeker kunnen proberen. Let wel op de schijfruimte en let erop dat je alle bestanden meeneemt (dus ook verborgen mappen en bestanden en Systeem-mappen en bestanden).

Kijk ook de andere submappen even door; misschien kun je daaruit halen welke mappen die origineel zijn geweest, en doe daarmee dan een analoge actie als boven (dus terugkopieren naar de hoofdmap van C:, en herstel van de originele mapnaam).

PS: Het feit dat het lijkt dat dir0000.chk de Windows map is, is consistent dat je zo'n melding al kreeg bij het starten van bootcfg /rebuild eerder.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan