Windows kan USB poort niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zorniak

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Ik heb mijn computer (windows 98!) geformatteerd en daarna terug geïnstalleerd. Alles is prima verlopen alleen kan mijn computer mijn USB adapter of zoiets niet installeren. Als ik mijn computer opstart dan zoekt hij naar software en dan vraagt hij om mijn windows 98 CD-rom in te steken. Maar als het installeren beëindigt is dan blijft mijn computer vast zitten en kan ik mijn muis niet meer bewegen. In die USB poort moet ik mijn draadloze internet USB stick steken, maar dan geeft hij de error: Het bestand ZDCONFIG is gekoppeld aan een onbekende uitvoer: MFC42.DLL:6907. Dus hij werkt niet. En als ik mijn software dan installeer en de computer opnieuw opstart dan blijft hij steken en geeft hij een error van MSDEX.EXE en er zijn te veel parameters.

Ziet iemand het probleem?

P.S.: Ik heb MSFC42.dll al gedownload, maar ik zou niet weten waar ik dat bestandje moet plaatsen
P.S.2: Mijn draadloze internet USB sitck is een Topcom Skyr@cer wireless USB Stick (voor wireless LAN dus)

Laatst bewerkt:
Bij W '98 MOET je eerst de drivers van de usb installeren.
W '98 herkent deze namelijk niet automatisch zoals xp dat doet.

Heb je windows 98 secend edition?
Sommige versies van 98 kennen het principe USB nog niet.
Even langs Windows Update.

Heb je windows 98 secend edition?
Sommige versies van 98 kennen het principe USB nog niet.
Even langs Windows Update.

Neen, ik heb de gewone windows 98 (niet de SE dus).
En ik kan niet op windows update, want ik kan niet op het internet zonder die wireless LAN stick...

Ik denk dat de USB drivers niet zijn geïnstalleerd.
Om ze te installeren zou je een aparte diskette of cdrom moeten hebben met de drivers daarop.
Als je alleen de W'98 cdrom hebt gebruikt dan is USB niet geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan