Windows key naderhand invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Jaren geleden kocht ik een tweedehands PC. Op de computer stond Windows geïnstalleerd, maar bij de eerste opstart moest ik een nieuwe aan te schaffen key invoeren. Daarna werkte die Windows versie zoals het moest.
Nu wil ik op een andere computer dezelfde "truc" toepassen. Op deze computer staat momenteel Windows 10.
Wie kan mij vertellen of dat kan en hoe ik dat moet doen?

Ik begrijp je vraag niet echt.
Als ik wat je schrijft letterlijk neem, dan zou het antwoord (moeten) luiden : dan koop je online een Win 10 key bij Microsoft en dan is het klaar.
Als dit het antwoord zou moeten zijn, dan zou je je vraag hier niet stellen denk ik, want dat is een soort van inkoppertje, dus wat bedoel je precies?

Laatst bewerkt:
Klik op de Windows -knop en dan op Instellingen. In het menu dat nu verschijnt selecteer je de optie Bijwerken en beveiliging. Klik nu in het menu aan de linkerkant van het venster op Activering en vervolgens rechts op Productcode wijzigen.

1146-9YEe7QcrQ6x0uknN-s-.png

En hoe komt die W10 erop ? Upgrade gedaan vanaf W7 of 8, zo ja dan hoef je niks te doen mits de eerdere installatie al geactiveerd was. Schone installatie ( dus niet eerst een upgrade gedaan ) dan zal je een key moeten kopen.
Maar nogmaals, erg duidelijk is je vraag niet helaas.

Het is mijn bedoeling de PC zodanig te preparen dat de nieuwe eigenaar (die nog geen legitieme Windows heeft) een W10 key koopt en die invoert voordat hij met de computer kan werken.
Of kan ik Windows 10 op een PC installeren (clean install) zodat de nieuwe gebruiker er wel mee kunt werken, maar dat je steeds "belaagd" wordt om de key in te voeren?

Windows 10 kan je ook installeren en tijdelijk gebruiken zonder een key in te voeren.

Waarom zou de gebruiker belaagd moeten worden met de vraag om een Key te kopen ? Ik probeer je vraag te begrijpen zodat ik je wellicht verder kan helpen.
Zoals edmoor al zegt kan je een beperkte tijd met W10 werken alvorens een melding te krijgen. Ik ga er even vanuit dat dit 30 dagen is waarschijnlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan