Windows key

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanjer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2001
Ik heb een Medion laptop met W8 en een recovery systeem erop. Ik heb op papier geen Windows key.
Inmiddels zit er ook Windows 10 overheen, maar ik neem aan dat de key dan niet veranderd.
Nu wil ik die key hebben om opnieuw te installeren. In Glary Utilities is een mogelijkheid om de key te zien en ik heb ook een prog gedownload (Produkey) om de key eruit te halen.
Glary praat over "Product sleutel" en Produkey praat over "Bios OEM Key en Windows Home Insider Preview". Het zijn 3 verschillende codes :-( Welke is het nu????
Iemand enig idee?

Bedankt.

Bios OEM key is je windows 8 :)

Normaal als je bijvoorbeeld windows installeert via een iso op een usb zou windows normaal altijd die key uit de bios kunnen lezen zonder dat je er iets voor hoeft te doen(als het wel de juiste versie is)
Dus probeer het eens.

ik ben niet zeker maar ik gok op de Bios OEM key

EDIT: Srry ik had niet gezien dat gast0664 de oplossing al had gegeven

Ik heb inmiddels ook het programma "KeyFinder" geïnstalleerd en deze geeft bij Windows 10 Home Insider Preview dezelfde code als bij Produkey. Ik had er in de vraag geen "10" bijgezet, maar Windows Home Insider Preview slaat dus op Windows 10
Heeft Windows 10 er een andere code overheen gegooid?
En ik begrijp dus dat de Bios OEM key blijft zoals hij in het begin was met Windows 8?

ja windows 10 heeft een universele code(een watermerk)
Voor de rest niet veel belangrijks

Ja de bios OEM key is je windows 8 begin key
Jij hebt nu alleen maar windows 10 draaien toch?

Als je je originele windows 8 terug wilt raad ik je het volgende aan(heeft bij mij gewerkt) maar werkt alleen als er al windows geinstalleerd staat

Je hebt een usb stick nodig en een beetje geduld
als je windows 8 hebt gehad kan dit ook werken, maar als het niet lukt dan weet ik het voorlopig niet.

http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-8/create-reset-refresh-media

Dit op een usb stick zetten, weet je hoe je moet booten vanaf een usb?

Heb je geen recovery partitie zodat je terug kan naar de fabrieksinstellingen?

Eerlijk gezegd ben ik blij met W10, maar wil ik als het officieel is een schone installatie. Ik heb nog een gekochte W8 versie (Aannemende dat W10 alleen te upgraden is) en wil ik dus een schone W8 installatie doen. Bij die recovery zit zoveel ****; die wil ik liever niet terug zetten

Tja, wat zal ik zeggen.
Het zit er niet voor niets op en alles wat je daarna niet meer wilt, kan je toch verwijderen.

Ja, ik weet het...in Windows is dat een heel gedoe, maar het kan wel.

Let er wel op dat je dan wel een Windows versie hebt die geschikt is voor jou pc. En dus dat het de juiste versie is anders krijg je het er niet op. Of wel maar dan met heel veel foutmeldingen of blauwe schermen omdat de hardware niet klopt met de versie die je hebt. Een aangekochte zal wel op alle pc's kunnen neem ik aan, maar met Windows weet je het maar nooit.

Geen idee of Win 10 alleen upgradeble is (nieuw woord haha), dat is naar mijn mening toch nog niet bekend?

Het is een versie die zeker wel draait op mijn laptop, het is alleen vermoedelijk een iets uitgebreidere versie. Ik hoop dat dat geen problemen geeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan