Windows klonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik ben niet er niet zeker van of ik dit in de juiste sectie plaats, maar anders word ik wel gecorrigeerd. ;)

Ik moet een complete XP-installatie mét enkele andere programma's op meerdere computers zetten. Bij de eerste PC zal dat wel enige tijd kosten, maar ik wil het daarna snel kopiëren naar de andere PC's. Dit zijn echter verschillende PC's, dus met verschillende moederborden etc. Ik meen, dat klonen alleen kan als het moederbord exact hetzelfde is. Zijn er manieren om zoiets sneller te doen dan één voor één installeren?

Als de hardware niet hetzelfde is, kan je dat klonen al vergeten. Je zult toch 1 voor 1 moete installeren, maar misschien is een unattended installatie wel iets voor je. Ik weet niet hoeveel pc's je moet doen, maar als het er echt veel zijn zou ik zo'n unattended cd samenstellen, dan zijn alle programma's die erop moeten komen ineens mee geïnstalleerd.

Ik ben niet er niet zeker van of ik dit in de juiste sectie plaats, maar anders word ik wel gecorrigeerd. ;)

Ik moet een complete XP-installatie mét enkele andere programma's op meerdere computers zetten. Bij de eerste PC zal dat wel enige tijd kosten, maar ik wil het daarna snel kopiëren naar de andere PC's. Dit zijn echter verschillende PC's, dus met verschillende moederborden etc. Ik meen, dat klonen alleen kan als het moederbord exact hetzelfde is. Zijn er manieren om zoiets sneller te doen dan één voor één installeren?

idd, de pc's moeten allemaal dezelfde hardware hebben,

zoja : gebruik acronis true image home (google ff + maak wel dat de de boot disc hebt) om de harde schijf/partitie te kopieren en op de andere pc's gewoon te 'herstellen'

zonee : gebruik nLite om je eigen installatiecd te maken, en voeg wat progjes toe bij de installatie.

Inderdaad niet dezelfde hardware, dus Nlite is een leuke tip. Die bestaat nog niet voor Windows 7 of is daar weer een andere tool voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan