Windows 'kopieren' naar nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

DBZFYAM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Ik heb pas geleden een nieuwe pc gekocht en wil nu graag mijn gehele Windows XP Home van mijn Acer laptop (met programma's/documenten etc erbij) overzetten naar mijn nieuwe pc (zelf geassembleerd).

Als ik namelijk alle programma's en documenten over moet zetten/opnieuw moet installeren, ben ik waarschijnlijk een paar weken/maanden bezig (ik heb 80GB aan programma's en documenten op mijn laptop staan. minstens de helft wordt in beslag genomen door programma's).

Is er een manier om alles in 1 keer over te zetten. Er was geloof ik een speciale functie in Windows als ik me niet vergis, maar weet niet of die functie ook mijn programma's meeneemt (waarschijnlijk niet).

Alvast bedankt voor de hulp!
M.v.g.
Stefan

Er is in XP wel de functie van instellingen en bestanden overzetten.

Je kan je bestanden overzetten via een externe hardeschijf of via een thuisnetwerkje.

Een image van een pc terugzetten op een andere pc gaat vaak fout omdat het andere hardware is dan de oude pc.

Hoi,

Met de wizzard 'Bestanden en instellingen overzetten (Bureauaccessoires > Systeemwerkset).
Windows en andere programma's zal je eerst opnieuw moeten installeren. En dus een 'andere' versie van Windows dan die aan je notebook is 'gekoppeld'

Ik heb net geprobeerd om een image op mijn desktop pc te zetten maar, zoals Michael4446 al zei, start hij dan dus niet meer op. Ik heb wel een officiele versie van Windows XP Home liggen (retail) dus dat is niet zo'n probleem, maar zoals ik begrijp (en al bang voor was) kunnen alleen de bestanden overgezet worden?

Wat zou er gebeuren als ik alle bestanden van mijn laptop over de Windows installatie op mijn desktop pc zet?

Bedankt voor de snelle reacties!

backup van een pc naar een andere is mogelijk met acronis universal restore.

verschillende hardware is geen probleem.

Laatst bewerkt:
backup van een pc naar een andere is mogelijk met acronis universal restore.

verschillende hardware is geen probleem.

Sorry : Dat mag je dan ook uitleggen!

Zal niet goed werken hoor ivm andere hardware,is reeds vermeld

Programma's moet je gewoon opnieuw installeren, 't is niet anders, als je dat niet doet kunnen er veel programma's niet werken.

Data, bijvoorbeeld Word-bestanden, muziekbestanden, fotobestanden, videootjes enz. kunnen op verschillende manieren worden overgezet:

- Met een netwerk ( rechtstreeks met een kabeltje van ene pc naar andere pc, of met een thuisnetwerkje )
- Met een externe hardeschijf of usb-stick of bijvoorbeeld een iPod of andere hdd muziek speler.

Universal Restore is dus geen optie? Helaas toch maar alles opnieuw installeren dan. Heb hier nog een 400GB externe schijf liggen dus dan zet ik daar al mijn bestanden maar op. Hopelijk gaat dat sneller dan via het netwerk (laptop kan maar 54mbps).

Ieder geval bedankt voor de hulp allemaal!

Het is hier al vaak gezegd: het gaat problemen geven, dit komt door de verschillen in de hardware.
Lukt dus niet goed.

Het beste om bestanden over te zetten is dmv een externe hardeschijf: gaat het het makkelijkst en het snelst, misschien kan je er eentje lenen als je er zelf geen hebt.

acronis universal restore is een extra voor acronis true image.

bij het herstellen van een image gemaakt met true image , haalt universal restore de "hal" weg voor de restore.

hierna start windows gewoon op ook al is alle hardware anders.
windows installeert hierna nieuwe drivers.

heb dit hier laatst zelf gedaan.

van een pc met een 440bx chipset naar een ax34 pro met een via chipset.
met een programma zoals ghost of driveimage geeft dat geheid een blauw scherm.

met acronis gaat het prima.

is alleen de vraag of je er het geld voor over hebt.

Misschien lukt het wel, maar de kans op problemen is gewoon groter.
En de vraag is of je die problemen ervoor over hebt, als je ook gewoon de bestanden heel makkelijk via externe hardeschijf over kan zetten.

Plus dat je na de '' image-overzetting '' nog een pc hebt met een hardeschifj met oude driver enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan