Windows kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

SabZero

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Hi, Ik had twee keer windows xp op me laptop. Gisteren moest ik eentje formateren en opnieuw installeren maar nu krijg ik de andere windows niet te zien. Partitie is er nog steeds maar als je het opnieuw opstart dan krijg je geen keuze welke windows je wilt opstarten.

Volgens mij moet je iets met boot.ini zoeken of zo

Heeft iemand enig idee?

Boot.ini herstellen

start > configuratiescherm > systeem > (tabje) geavanceerd > opstart en herstelinstellingen > instellingen > bewerken

Nu even opletten;

Als je de partitie die je als laatste hebt geinstalleerd op C hebt gezet, kopieer dan deze regel vanuit jouw bewerkingsscherm (dus niet op deze klikken die ik heb getypt).

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="XP Home edition" /noexecute=optin /fastdetect /TUTag=EGH2ZM /Kernel=TUKernel.exe

En zet deze er direct onder.

Verander partition (1) in Partition (2) Van de laatste regel (dus niet het origineel).
(2) staat voor D schijf (3) staat voor E schijf dus bepaal zelf even waar je betreffende partitie staat.

Verander nu nog de regel van "timeout=0" naar "timeout=10" als dit nog niet zo was.

Start hem opnieuw op en probeer het nog eens.

Er zijn ook nog programmas te vinden die je helpen je MBR (Master Boot Record) weer goed in te stellen. Eventueel kan ik er een paar vinden voor je maar zo oplossen is altijd beter.

Met vriendelijke groet,
Marc van de Weijer

Ps. bedankjes mag je sturen naar mijn postvak

start > configuratiescherm > systeem > (tabje) geavanceerd > opstart en herstelinstellingen > instellingen > bewerken

dit zal al niet meer gaan.. hij zegt zelf:
Gisteren moest ik eentje formateren en opnieuw installeren maar nu krijg ik de andere windows niet te zien.

De ene partitie is dus geformateerd en de andere kan hij niet op komen (zo lees ik het)

Valijn, Marc 77 en de rest bedankt voor reacties.........mijn vraag is opgelost!

Ik kon dus de ene windows die op c was niet starten. Toen ik dat boot bestandje geopend er stond inderdaad alleen D schijf dus daar heb ik C schijf ook bij gezit! en nou doet hij het.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan