Windows laad niet meer, het gaat tog het "windows laad balkje""

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijsnieuw

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
beste mensen,

Ik zit bij een computer van een kennis en wanneer ik de computer opstart doet hij alles gewoon, maar wanneer ik bij het windows scherm ben (dat groene balkje wat heen en weer loopt) blijft hij steeds lopen na een uur springt hij op een blauw scherm. Wanneer ik windows opnieuw wil installeren dan komt hij op het blauwe scherm met windows herstellen, installeren of afsluiten. wanneer ik de 1ste of de 2de stap wil uitvoeren dan komt er weer een nieuw scherm en staat er onder in de balk het volgende(dat blijft staan en verandert niet, dus hij blijft daar eigenlijk op haken):
"bezig met onderzoeken van schijf van 35962 MB, 0 met ID op bus 0 (atapi)..."

toen dacht ik misschien kan ik wel in de dos komen en daar C:\ format gebruiken maar ik weet niet hoe ik daar kan komen. Ik heb trouwens Knoppix en dat werkt dus misschien kan ik via daar de pc formateren. Maar geen idee hoe het werkt want ik ben niet bekend met knoppix.

of zijn er nog andere manieren
wie kan mij helpen?

gegroet

Wat voor interface heeft de HD? Soms Sata/Raid? Moet er misschien tijdens de Setup met F6 een driver van een derde worden aangekondigd, waarna even later gevraagd wordt om een diskette met dat Sata/Raid stuurprogramma?
Gebeurt dat niet, dan herkent Setup XP de HD niet.

Wat voor interface heeft de HD? Soms Sata/Raid? Moet er misschien tijdens de Setup met F6 een driver van een derde worden aangekondigd, waarna even later gevraagd wordt om een diskette met dat Sata/Raid stuurprogramma?
Gebeurt dat niet, dan herkent Setup XP de HD niet.

wat bedoelt u met interface van HD? ?hij heeft altijd gewoon gedaan, maar na een keer opnieuw opstarten blijft dat balkje maar lopen en maar lopen, en wanneer ik met knoppix de computer opstart doet hij het wel, en kan ik wel gewoon bij de harddisk, ik wil hem graag formateren maar ik weet niet hoe het moet . Via knoppix is een mogelijkheid maar wie weet wat anders?

het helpt niet, is er op 1 of andere mogelijkheid om hem handmatig via knoppix te formateren want een andere mogelijkheid zie ik niet ?

Als je de PC herstart en dan terwijl de BIOS-meldingen of een fabrikanten-logo op het scherm staan, trommelt op: F1, F2, F10 of Del (uitproberen, elke mobo heeft z'n eigen commando) moet je in de BIOS kunnen komen. Kijk dan eens hoe de Drive Configuratie is ingesteld. Dus IDE, of Sata/Raid, of zoiets.

Als je de PC herstart en dan terwijl de BIOS-meldingen of een fabrikanten-logo op het scherm staan, trommelt op: F1, F2, F10 of Del (uitproberen, elke mobo heeft z'n eigen commando) moet je in de BIOS kunnen komen. Kijk dan eens hoe de Drive Configuratie is ingesteld. Dus IDE, of Sata/Raid, of zoiets.

de computer is niet van en is van mijn kenis, dus heeft u een paar mee mogelijkheden zodat ik het allmeaal kan uitvoereN?

Maak de kast open en kijk wat voor kabel er van de HD naar het mobo gaat, een brede, platte met een brede stekker, dan is het een IDE, een "normale" ronde kabel met een veel kleinere stekker, dan is het een Sata(Raid) HD. In de BIOS moet de HD dan ook in de IDE, of de Sata Modus staan.

Vraag aan je kennis of hij of zij een CD van de drivers voor het moederbord bij de PC heeft gekregen. Zoek daar een map RAID op en kijk of er een bestandje op staat dat op een diskette gezet moet worden. Zo ja, dan tijdens de Setup van XP op F6 drukken (wordt onderin blauwe setupscherm gevraagd) en dan de rest van mijn eerdere antwoord.

Probeer in de BIOS in ieder gevalde juiste modus voor de HD in te stellen. Start daarna op van de installatie CD van XP (herstart PC met CD in lade en druk op willekeurige toets als dat in zwart scherm met witte letters wordt gevraagd). Probeer toch in dat eerste blauwe setup scherm te komen en kies voor "R". Je komt in de herstelconsole, druk op "1" om de huidige installatie van XP op te geven, druk op "Enter" als gevraagd wordt om wachtwoord van Administrator (kennis heeft geen wachtwoord voor Administrator ingevoerd, toch?). Je komt op een opdrachtprompt uit: C:\Windows_.

Voer de volgende opdrachten in, gevolgd door "Enter": FIXMBR, FIXBOOT, CHKDSK /R, Let op de spatie tusen K en / in laatste commando. De schijfcontrole zal een aardige tijd duren. Herstelconsole afsluiten door opdracht "exit" gevolgd door "Enter". PC start zichzelf weer op. Laat hier weten hoe het is afgelopen.

Laatst bewerkt:
Maak de kast open en kijk wat voor kabel er van de HD naar het mobo gaat, een brede, platte met een brede stekker, dan is het een IDE, een "normale" ronde kabel met een veel kleinere stekker, dan is het een Sata(Raid) HD. In de BIOS moet de HD dan ook in de IDE, of de Sata Modus staan.

Vraag aan je kennis of hij of zij een CD van de drivers voor het moederbord bij de PC heeft gekregen. Zoek daar een map RAID op en kijk of er een bestandje op staat dat op een diskette gezet moet worden. Zo ja, dan tijdens de Setup van XP op F6 drukken (wordt onderin blauwe setupscherm gevraagd) en dan de rest van mijn eerdere antwoord.

Probeer in de BIOS in ieder gevalde juiste modus voor de HD in te stellen. Start daarna op van de installatie CD van XP (herstart PC met CD in lade en druk op willekeurige toets als dat in zwart scherm met witte letters wordt gevraagd). Probeer toch in dat eerste blauwe setup scherm te komen en kies voor "R". Je komt in de herstelconsole, druk op "1" om de huidige installatie van XP op te geven, druk op "Enter" als gevraagd wordt om wachtwoord van Administrator (kennis heeft geen wachtwoord voor Administrator ingevoerd, toch?). Je komt op een opdrachtprompt uit: C:\Windows_.

Voer de volgende opdrachten in, gevolgd door "Enter": FIXMBR, FIXBOOT, CHKDSK /R, Let op de spatie tusen K en / in laatste commando. De schijfcontrole zal een aardige tijd duren. Herstelconsole afsluiten door opdracht "exit" gevolgd door "Enter". PC start zichzelf weer op. Laat hier weten hoe het is afgelopen.
dat is niet gelukt, maar het is me anders gelukt ik heb met BARTPE builder in het opdrachtpromp kunnen komen en via daar format C: ingevuld ne hij begon te formateren en hij is weer als nieuw

bedankt voor jullie moeite

gegroet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan