Windows laadt niet meer goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbastiaa

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2000
Beste expert,

Gisteren heb ik Spyware Doctor (van PCTools) geinstalleerd op mijn PC. Na de installatie werd er gevraagd om een reboot, wat ik heb gedaan.

Hierna startte de machine gewoon op, maar het laden van Windows gaat exteem langzaam. Het duurt zeker 10 minuten voordat de user accounts worden weergegeven. Daarna duurt het zeker een kwartier voordat de achtergrond wordt weergegeven en de shortcuts op het bureaublad staan. De balk waarop Start staat en alle icoontje in de werkbalk komen echter niet en als ik een shortcut op het bureaublad aanklik, zie ik wel een zandloper, maar verder gebeurt er niets.

Mijn gevoel is dat SD conflicteert met mijn antivirus (F-Secure) want de machine lijkt heel hard te werken.

Is er iets waardoor ik Windows in kan om SD te deinstalleren, zonder dat ik alles moet formateren en opnieuw moet installeren?

Alvast dank.

Peter

Zoiets komt wel eens voor als je illegale software installeerd, kompleet met spyware/adware of virusjes.
Een andere oplossing kan ik ook even niet bedenken.

Als je in het taakbeheer (ctrl, alt, del) kan komen dan stop je de proces Spyware Doctor toch?
Dan conflicteert F-Secure niet meer met SD en kan je kijken of je pc dan wel laad enzo en dan kan je hem verwijderen?

Dat werkte ooit tenminste bij een vriend van mij: hij had Mcafee en Norton op zijn pc staan en dat ging niet helemaal goed (pc sloom, laadde slecht), na het stoppen van Mcafee laadde zijn pc ook goed en had hij één van de virusscanners verwijderd waarnaar er verder geen problemen meer waren.

Ik weet niet of het ook bij jou zou werken maar niet geschoten is altijd mis.

Is dit trage opstarten nu nog zo? SD doet direct na de installatie een volledige systeemscan, deels voordat Windows opstart omdat op die manier ook spyware die zich wil nestelen in het geheugen wordt "geneutraliseerd", maar als je dit [langdurig] proces één maal helemaal hebt doorgelopen [of hebt laten doorlopen], zou het opstarten daarna maar een paar seconden [scannen van het MBR] langer moeten duren......

Via Configuratiescherm -> software kun je SD er weer af krijgen, en het loont de moeite om er daarna nog even Ccleaner over te jagen omdat SD vaak nog rommel achter laat.....

Update conflict AV en anti-spyware

Dank allen.

Erpcity heeft gelijk dat SD gelijk met de scan begint en ook default on access scanning aan heeft staan. Dit geeft het conflict met F-Secure. Alle resources van mijn systeem (3Ghz en 2Gb RAM) worden hierdoor gebruikt. Zelfs een muisklik duurt 10 minuten om te verwerken. Deinstalleren lukt niet, omdat het teveel vraagt van het systeem.

Ik zoek de oplossing in opstarten in DOS. Weet iemand hoe dat moet?

Vanuit DOS kan ik dan wellicht deleten.

Dank.

Peter

Kun je het programma niet in "veilige modus" [F8] uninstallen?

Update:

Het heeft allemaal niet mogen baten. CPU blijft onder alle omstandigheden 100%, dus eventuele acties hebben geen zin. Zelf als AV en Spyware Doctor eraf zijn. Ik heb besloten om Windows opnieuw te installeren.

Dank in ieder geval voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan