Windows Liv Messenger start moeizaam of niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Sinds twee dagen kan ik zeer moeizaam in Windows Live Messenger komen (8.1). Ik moet dan een paar x drukken op de Icoon van Messenger. Is er ergens een handeling dat ik hem misschien helemaal opnieuw kan installeren zonder dat ik alles kwijt kan of ligt het euvel ergens anders?

Ik weet niet waar je vrees voor hebt, als jet het programma verwijderd, en het opnieuws installeerd, dan heb je ook meteen weer al je contactpersonen terug. Deze worden namelijk niet op de home computer bewaard maar op de server van MSN. Dus die vrees is overbodig. Eventuele icoontjes, winks en smilys, die ben je kwijt, deze zul je wel opnieuw moeten instaleren.

:( Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. Heb 8.1 eraf gegooid, en 8.5 erop gezet de hele pc opgeschoond, firewall nagekeken maar het probleem blijft bestaan; ik moet circa 5 minuten wachten voordat ie opstart...........

Help

Nogmaals die probleem aankaarten want ik word hier doodziek van. Zit al drie weken zonder antwoorden. Ook WLM werkt niet echt mee.

Ik kan niet of nauwelijks meer aanmelden binnen WLM 8.5. 's Morgens gaat nog wel, 's avonds bijna helemaal niet meer. Ik heb maar 1 pc en een gebruikersnaam. Kan wel in Hotmail.

Heb diverse virusscans erover heen gegooid. Ook een paar x verwijderd en het er opnieuw opgezet. Helaas...........

In het taakbeheer zie je hem wel staan, hoeveel je er ook op drukt. Is er niemand die weet wat het zou kunnen zijn?

Mijn probleem lijkt te zijn opgelost al is het een heel technisch verhaal.

MSN Live gebruikt een aantal poorten (lijst is zeer uitgebreid) en die kan door je provider (planet bij mij) wat al te strak zijn afgesteld vanwege de beveiliging. Nu heeft mijn Router fabrikant (E-tech) wat veranderd in de CMU instelling. Probleem lijkt nu te zijn opgelost.

We zitten nu alweer op 21 januari 2008 en nog steeds is dit probleem niet opgelost. Is er niemand die weet waar ik moet gaan zoeken?

Merk alleen wanneer ie op de aut. instelling staat dat hij na een minuutje gaat opstarten. Schakel ik deze uit dan heb ik de kans de hele avond geen MSN live te krijgen. Rara hoe kan dat??

Tja als eerst, als niemand een antwoord geeft :D dan zal het zo zijn dat niemand iets weet haha. Wel heel vervelend voor je maar ja....

En als 2e, het kan ook weer aan zoveel factoren liggen maar toch niet aan poorten in je router of beveiliging bij provider. Het mag namelijk wel of niet. Maar 2 keuze en bij jouw mag het wel anders krijg je direct wel een melding dan je je netwerk instellingen moet checken.

Ik zou het echt niet weten, is de machine schoon qua windows installatie. Draait ie al niet een jaar of wat? Kun je bij een ander met jouw inlog naam wel gewoon vlot inloggen? of te wel is het alleen bij jouw thuis?

Probeer eens een andere inlog naam voor de grap?

Probeer eens een ander chat programma zoals icq, start die wel snel op?

Is de machine niet van alles aan het doen? Heeft de prog wel toestemming om zonder nav check het internet te mogen gebruiken? Het kan zo zijn dat je nav hem elke keer compleet checkt wat tijd kost?

Noem het maar op. Er kan echt van alles aan de hand zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan