Windows Live Mail 2012 is niet meer op te starten !

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigLJohn48

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
113
Windows Live Mail 2012 kan ik van de ene op de andere dag niet meer openen. Ik krijg dan deze boodschap; Windows Live Mail kan niet worden gestart. Windows Live Mail sluiten. De agenda bevat beschadigde gegevens waardoor Windows Live Mail afgesloten moet worden. (0x80070057) Ik heb een MP computer met Intel i7 als processor en 8 Gigabite DDR geheugen. Het Systeem draait op Windows 8 (64 bit) en Internet Explorer 10. De mail heeft altijd goed gewerkt, tot ik de computer op een morgen deze week opstartte. Hoe kan ik deze fout repareren zonder er een nieuw windows 8 systeem ervoor te moeten inzetten.
De rest van mijn computer draait als een tierelier. Ik heb ook al schoongemaakt met Ccleaner en Registry Mechanic. De computer werd wel sneller, maar Windows LIve Mail blijft maar de bokkenpruik opzetten !
 
Kijk eens in deze discussiedraad
Als je AVG hebt, dan zie je daar hoe je het kunt fixen: Update van AVG verwijderen (en mogelijk daarna Live Mail/Live Essentials eerst repareren).

Tijs.
 
Bedankt Thijs. Ik draai ESET Smart Security versie 6 6.0.316.1 NL. De discussiedraad heeft mij niet verder geholpen. Deinstalleren en weer installeren van Windows Live Mail 2012 biedt ook geen soelaas. De fout blijft maar terug komen.
 
Ok, dan zul je echt data-corruptie hebben.
Ik vond de volgende instructie (hier):

Ik wil je vriendelijk verzoeken je Calendar (Agenda) map te hernoemen. Volg hiervoor de onderstaande stappen:
1. Sluit Windows Live Mail, en overige producten uit het Windows Essentials pakket
2. Klik Start, plak de volgende locatie en druk Enter:

%Localappdata%\Microsoft\Windows Live Mail\Calendars

3. Hernoem de map van het account dat je gebruikt om je aan te melden bij Windows Live Mail, en je agenda te synchroniseren (bijv: hernoem gebruikersaccount@hotmail.com naar hernoemd@hotmail.com).
4. Herstart je computer om de wijzigingen door te voeren.
5. Herstart Windows Live Mail

Laat ons alsjeblieft even de uitkomst hiervan weten.

Groeten,
Carlos
 
Bedankt Carlos. Ik ben aan de slag gegaan en heb mijn E.mail account aangepast zoals je een voorbeeld gaf. Maar alweer bot gevangen. Die map van mijn account is dus nu wel hernoemd, maar op zich was en is hij leeg. Er zitten geen bestanden in. Krijg ik vandaar een boodschap vanuit Live Mail van beschadigde gegevens ? Een rare boel dit alles. Ik ben al zo'n 15 jaar aan het computeren, maar zoiets raars heb ik nog nooit meegemaakt !
 
Carlos was degene die ik citeerde. :D

Ok, probeer het volgende: Kijk na in ESET of er ook een mail-scan module in zit. Indien ja, zet die dan (tijdelijk) uit en kijk of het verbetering biedt.
Anders eens kijken wat er gebeurt als je verder ook de hele %Localappdata%\Microsoft\Windows Live Mail map uitsluit van (realtime) scanning.
Ik vermoed dat je bij de uitsluiting van de map geen gebruik kunt maken van de omgevingsvariabele %localappdata. Het vertaalt zich (standaard, in zijn volledigheid) naar:
C:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail

En natuurlijk kun je eens kijken of er misschien een bestands-/mappenprobleem is in het bestandssysteem op de C: partitie:
Maak een snelkoppeling naar chkdsk c: /f ergens, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Er wordt bevestiging gevraagd of je de check bij de volgende herstart wilt doorvoeren. Bevestig dat. Herstart daarna de computer en laat de bestands/mappen scan volledig zijn werk doen. Kijk of het daarna beter gaat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik wat anders geprobeerd. Via het volgende pad; AppData-Local-Micosoft-Windows Live Mail, heb ik de laatst genoemde map helemaal leeggemaakt en daarna Windows Live Mail geheel gedeinstalleerd. Vervolgens heb ik hem weer geinstalleerd, en voor de drommel, het E.mail programma ging weer open. Nadat ik mijn account ingesteld en geactiveerd had liepen de E.mails binnen. Alleen als ik de E.mails open wil maken, komt er deze melding; Er is een probleem opgetreden bij het openen van dit bericht. Er is een probleem opgetreden. Probeer het opnieuw. Zoveel als ik maar wil, maar de E.mails gaan niet open. Ik zette ESET helemaal uit, hetzelfde resultaat. Ik heb ook een start menu van Classic Shell. Dit werkt mieters, en heeft veruit bijna dezelfde mogelijkheden als in Windows XP. Bij mijn E.mail account in dit startmenu staan rechts ervan - Taken -; Nieuw E-mail bericht, nieuw fotobericht, nieuwe afspraak, en nieuwe contact persoon. Voor de crash van Windows Live Mail werkte dit allemaal. Nu staan ze er weer, maar geven het foutbericht dat het programma niet kan worden gestart, met dit foutnummer; (0x80070057). Klik ik in het linker vak op E-mail, dan word het programma wel geopend, maar zoals gezegd, de E.mails kunnen niet geopend worden.
 
Download, installeer en start Windows Repair All in One
Eventueel sla je de Malwarebyte AntiMalware check over in het proces (maar wel aanbevolen van mijn kant!), doe de Check File System check, doe de System File Check, maak het herstel punt en de backup van de registry.
In het keuzemenu op het einde in ieder geval aanvinken en laten uitvoeren:
Reset Registry Permissions
Register System Files


Repareer daarna Windows Live Essentials via appwiz.cpl en kijk of de mails dan wél open gaan.

Overigens ben ik bepaald geen fan van Registry Mechanic en andere registry-cleaners. Mogelijk heb je daarmee meer kapot gemaakt dan goed gedaan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mensen, het probleem is nu eindelijk opgelost. Ik heb eerst Windows Live Essentials gedeinstalleerd. Vervolgens heb ik alle programma-mappen die ik van dit programma maar kon vinden in Program Files (x86) en in de map AppData, verwijderd naar de prullenbak. Vlak daarna het programma weer installeren en mijn account invoeren en activeren, en alles is weer 100% ! Een paardenmiddel misschien, en een experiment van mij, maar het probleem is nu opgelost ! Ik dank jullie allen voor het meedenken en het aandragen van mogelijke oplossingen. Het programma'tje Tweaking.com - Windows Repair (1.9.18) heb ik maar behouden en toegevoegd aan mijn schoonmaak machines. Ik had nog nooit van dit programma'tje gehoord, en het heeft interessante mogelijkheden. MalwareBites AntiMalware heb ik al erg lang op mijn computer staan. Ook van dit programma komen om de zoveel tijd nieuwe versies uit.
 
Tot je dienst.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan