Windows Live Mail opent zichzelf en vertraagt het systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barbarah

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Ik zoek hulp voor het volgende:

Sinds twee maanden functioneert Windows Mail niet goed meer. Het programma opent zichzelf voortdurend en maakt alle andere programma´s ondergeschikt, waardoor het zeer storend werkt. Tevens zorgt het voor enorme vertragingen in mijn computersysteem (Vista). Ik heb geprobeerd het programma te verwijderen, maar dat lukt niet. Ik heb gecheckt op virussen en wormen maar kan niets vinden. Heeft iemand hier ervaring mee, of andere goede ideëen hoe dit op te lossen?

Groetjes Barbara

Laatst bewerkt:
Ik zou snel gaan scannen op malware, want het zou mij niet verbazen dat via die 'zomaar' openende WLM's spam of andere 'foute' informatie wordt verstuurd naar je contactpersonen.

Een goed startpunt is deze posting

Succes,

Tijs.

Bedankt voor je reactie. Ik heb alle twee de programma´s gedownload en gedraaid. Er was veel spyware en dat is nu weg, maar het probleem is er nog steeds. :( Ik heb ook gezocht op het internet naar een identiek probleem maar ik kan niets vinden.

Ik raak er nogal hopeloos van. :shocked: :shocked:

Laatst bewerkt:
Geen direct idee bij de hand.
3 zaken die je zou kunnen proberen:
1. Start AutoRuns, zoek via het verrekijkertje naar msnmsgr.exe
Schakel alle items die je tegenkomt uit d.m.v. het vinkje erbij weg te halen.
2. Installeer WLM opnieuw zónder deïnstallatie ('er over heen' dus).
De software vind je hier
3. Deïnstalleer WLM via Configuratiescherm -> Software.
Werkt dat niet, installeer dan de nieuwste versie van Windows Installer: hier
omdat je Vista gebruikt zou je Windows6.0-KB942288-v2-x86.msu moeten downloaden, die ong. halverwege de webpagina staat en na opslaan uitvoeren. Hierna weer proberen WLM te deïnstalleren.
Werkt dit ook niet, dan gebruik maken van Windows Installer Cleanup, en dan daarmee WLM deïnstalleren (programma starten, WLM aanklikken en op Remove drukken).
Installeer WLM daarna opnieuw.

Algemene opmerking: WLM zal hoogstwaarschijnlijk niet 'los' genoemd worden maar is onderdeel van Windows Live Essentials, richt je dus daarop.
Verder kan het zijn dat apart ook nog Windows Live Aanmeldhulp wordt genoemd. Deïnstalleer die ook.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Verplaatst aar Messengers en Chatprogramma's

Ik zie dat je je vraag hebt aangepast: Het gaat blijkbaar over Windows Mail, dus niet over Windows Live Mail en zeker niet over Windows Live Messenger.
Ik heb al gevraagd om je vraag weer bij mail te zetten ipv. Messengers en chatprogramma's.

Ok, terug naar je probleem:
Start AutoRuns, zoek via het verrekijkertje naar WinMail.exe
Schakel alle items met WinMail.exe die je tegenkomt uit d.m.v. het vinkje erbij weg te halen.

Herstart hierna de pc.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad geen msn messenger probleem, dus bedankt voor je aanvraag.

Ik heb via autoruns gezocht naar winmail.exe en de vink verwijderd. Na de reboot was het probleem er echter nog steeds. Ik denk nu sterk aan een totale format voor Windows Vista, maar eigenlijk hoop ik op een makkelijkere oplossing.

Enige waar ik zo snel nog aan zou kunnen denken is dat een ander programma Windows Mail opstart. Heb je niet (bijv.) een of ander anti-spam programma geïnstalleerd staan die elke xxx minuten checkt op nieuwe mail, en daarbij Windows Mail opstart?

Indien niet, dan houden mijn opties op, helaas.

Tijs.

Bedankt voor het meedenken. Ik was in Denemarken bij een vriendin wiens computer niet goed werkte en de vraag betrof haar pc. Het probleem is voor haar helaas niet opgelost, maar voor mij wel nu ik weer in Nederland ben. Wat mij betreft kan dit topic verwijderd worden.

Vraag 'afsluiten' moet je zelf doen, door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan