Windows Live Mail veilig stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joop1945

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Berichten
6
Ik heb een laptop en dat is langzaamaan een 'zooitje' geworden.
Ik wil Windows Vista Home Premium opnieuw proberen te installeren.
Maar dan is ook mijn hele programma van Windows Live Mail weg....
Wel geprobeerd...maar ik kan het niet kopieëren naar een eigen map om het op een externe schijf te bewaren...
Hoe kan ik mijn e-mails in Windows Live Mail 'redden' en deze redden van 'delete all' ?
weet iemand raad...dan bij voorbaat veel dank :thumb:
Ben wel enthousiast maar een dummy....ach ...die moeten er ook zijn, sorry :confused:
 
Windows live mail wordt toch niet op jouw computer bewaard? Livemail wordt bij Microsoft bewaard.
 
Windows live mail wordt toch niet op jouw computer bewaard? Livemail wordt bij Microsoft bewaard.

Begrijp ik het goed?
Wanneer ik alles van mijn harde schijf wis en Vista opnieuw installeer...en daarna ook weer windows live mail installeer...of kies...dan staan al mijn 'oude' e-mails er dus nog op?
:rolleyes::rolleyes:
 
Hoe ziet je mail adres eruit?
Zoiets:

naam@live.nl

Zo ja, dan luidt het antwoord : "Ja", bij een hernieuwde installatie is alles nog zoals het was vóór de installatie. De mail en al je contactpersonen etc. etc. worden immers niet op de harddisk van jouw pc bewaard, maar bij Microsoft.

Dit geldt ook voor:

naam@hotmail.com
naam@msn.com
 
Hoe ziet je mail adres eruit?
Zoiets:

naam@live.nl

Zo ja, dan luidt het antwoord : "Ja", bij een hernieuwde installatie is alles nog zoals het was vóór de installatie. De mail en al je contactpersonen etc. etc. worden immers niet op de harddisk van jouw pc bewaard, maar bij Microsoft.

Dit geldt ook voor:

naam@hotmail.com
naam@msn.com

Sorry maar ik moet nog oefenen met die moeilijke dingen van QUOTE en zo... maar mijn e-maill adres is van Ziggo...maar ik begrijp dus dat ik alles van mijn DELL laptop kan wissen en opnieuw installeren en dan gewoon weer aanmelden bij Windows Live Mail en... dan is die mailbox gewoon bewaard en nog volledig met e-mails van daar vóór... :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, als je een mailadres van Quicknet / Ziggo hebt, staat dat geheel los van Live mail en ben je alles kwijt als je middels (bijv.) Outlook mailt.

Hoe start jij je mailprogramma op?
Stuur anders een (leeg) mailtje naar

gast0225-helpmij@live.nl

dan kan ik aan de afzender wel zien waarmee je mailt.

Haal je mailadres liever even weg, de gehele "wereld" kan je mailadres nu zien.
 
Laatst bewerkt:
Nee, als je een mailadres van Quicknet / Ziggo hebt, staat dat geheel los van Live mail en ben je alles kwijt als je middels (bijv.) Outlook mailt.

Hoe start jij je mailprogramma op?
Stuur anders een (leeg) mailtje naar

gast0225-helpmij@live.nl

dan kan ik aan de afzender wel zien waarmee je mailt.

Ik word soms moedeloos van computers maar ik wil niet opgeven..maar is echt iets van de jeugd van tegenwoordig :) Ik stuur een bericht naar gast0225-helpmij@live.nl
 
Ok, ik heb je mail ontvangen.

1 ding is duidelijk: als je je harde schijf formatteert ben je AL je contactpersonen kwijt. Jij mailt namelijk NIET middels Live mail, maar middels (bijv. Outlook).
Welk programma open je om mailtjes te versturen?
 
Als jij een mail gaat maken, ziet je scherm er dan (ongeveer) uit zoals in het plaatje hieronder?
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    36,5 KB · Weergaven: 79
@mfranken Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan