Windows Live mail versus Hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

thenan

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Ik heb een upc-mailaccount met WLM als mailprogramma.
Om in WLM gebruik te kunnen maken van de verjaardagskalender heb ik een Hot-mail account aangemaakt met hetzelfde upc-mailadres.
Dit account heb ik ook als tweede account in WLM gebruikt.
Als ik nu de mails via Hotmail binnenhaal, worden ze niet in Hotmail verwijderd met gevolg dat de Inbox in Hotmail vol loopt.
Verwijder ik de mails in Hotmail, dan worden ze ook in WLM verwijderd.
Tevens gebruik ik ook het "preview"-programma Mailwasher die dus steeds alle mails van Hotmail laat zien en niet alleen de mails die nog niet met WLM zijn binnengehaald.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Inbox in Hotmail gewist wordt als ik de mails met WLM heb binnen gehaald?
Dit gebeurt wel als ik met mijn upc-account de mails met WLM binnen haal.

Hallo Thenan.

Ik kan me nog iets herinneren met dit.
Standaard account of standaard maken, welke heeft of krijgt dan voorrang.

Als het goed is heb je een (1) standaardaccount. Als je bij die anderen kijkt is dat niet zo. Die kun je dan standaard maken. Wel wordt de andere dan opgeheven. Zoiets zou het moeten zijn. Schrijf even op wat je doet dan kun je altijd terug.

thenan

UPC is je internet provider , en ik vermoed dat je daar een E-mail account hebt met een bijhorend e-mail adres : xxxxxxxxxxxxxx@xxx.nl
Via WLM verzend en ontvang je jouw e-mails die aan je UPC e-mail account gekoppeld zijn. Je haalt de berichten op vanop de servers van UPC.
Je hotmail berichten staan op de servers van Microsoft. Wil je jouw hotmail berichten verwijderen ga je jou moeten aanmelden via je internet browser.

http://www.live.com

Het wijzigen van het standaardaccount heeft geen effect.
Ik begrijp dat als ik berichten ophaal vanaf de UPC-server dat ze dan van de server verwijderd worden.
Waarom dan niet als ik de berichten vanaf de Hotmailserver ophaal?
Als ik de hotmail-berichten via www.live.com verwijder, dan worden ze ook in WLM verwijderd hetgeen ik dus niet wil, m.a.w. ik wil de Hotmail-berichten met WLM binnenhalen waarbij ze van Hotmail verwijderd worden.

Op deze site vind ik geen oplossing voor mijn probleem.
Voorlopig kopieer ik mijn hotmail-berichten die ik wil bewaren naar een bepaalde map en wis ik handmatig de mails in Hotmail.
Ik hoop echter dat iemand mij een betere oplossing kan bieden.

Ik stel de genomen pogingen erg op prijs, maar ze bieden voor mij echter niet de gevraagde oplossing.
Mogelijk dat anderen nog suggesties hebben.

Als je mijn topic goed gelezen had was het je opgevallen dat ik dat al gedaan had

Ik heb het als volgt opgelost:
Mijn LiveID-naam heb ik gewijzigd zodat ik geen mails meer binnen krijg via Hotmail.
Mijn agenda's kan ik in Hotmail blijven gebruiken, echter mijn contacten waren in WLM verdwenen.
In mijn tweede pc waren die nog wel aanwezig die ik van hieruit heb kunnen kopieren.
Alsnog mijn dank voor jullie ondersteuning.

Ik heb het als volgt opgelost:
Mijn LiveID-naam heb ik gewijzigd zodat ik geen mails meer binnen krijg via Hotmail.
Mijn agenda's kan ik in Hotmail blijven gebruiken, echter mijn contacten waren in WLM verdwenen.
In mijn tweede pc waren die nog wel aanwezig die ik van hieruit heb kunnen kopieren.
Alsnog mijn dank voor jullie ondersteuning.

Graag gedaan. Mooi opgelost. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan