Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

XZiBiT

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Hallo,

Ik hoop dat ik het allemaal goed kan verwoorden,maar zal me best doen.

Op mijn laptop heb ik windows live mail en op mijn oude desktop heb ik outlook.
Nu kan ik op mijn laptop geen mails meer ontvangen,wel verzenden.
Op mijn desktop kan ik verzenden en ontvangen.
Hieronder een paar pics van mijn live mail instellingen.

fz3k44.png

v44ew3.png

2cprfpe.png

20h53jr.png

2qk130n.png

Ik hoop hiermee voldoende info heb achter gelaten om mijn te voorzien van een antwoord om weer mails te kunnen ontvangen met windows live mail.

alvast bedankt voor jullie reactie,s

Ik denk dat het probleem erin zit dat je de mail 'wegkaapt' met Outlook op de pc, en dus niet (nog een keer) kunt ontvangen op de laptop met Live Mail. Standaard wordt bij POP-mail de mail verwijderd op de mailserver nadat je het opgehaald hebt, dat is waarschijnlijk dus de reden van je probleem.

Je zult dus een beslissing moeten nemen welke van de 2 computers 'leidend' wordt m.b.t. het ophalen van de mail.

Dus stel je besluit dat Outlook 'leidend' is, dan zul je op Live Mail in de geavanceerde opties van je mail-account moeten instellen dat een kopie op de server moet achterblijven, dan de mail ophalen via Live Mail (die de nieuwe mail dan op de mailserver laat staan) en direct daarna de mail ophalen met Outlook, die dan niet alleen de nieuwe mail ophaalt maar daarna ook de mailtjes verwijdert van de mailserver.

Succes,

Tijs.

Hallo,

Ik kan mss begrijpen dat ik moet kiezen,maar voordat ik mijn laptop weg gebracht heb voor reparartie had ik dat probleem niet,kon op beide mails verzenden en ontvangen.
Maar goed ik had een stille hoop dat ik mss iets verkeerd had ingesteld.

Er verandert niets aan mijn verhaal: Als je op 2 computers/laptop POP3 mail instelt (zonder op minstens 1 van de 2 aan te geven dat de mail op de mailserver moet blijven staan), dan gaat de eerste mailophalende computer er met de mail vandoor, en blijft er dus niets over voor de tweede om op te halen.

Ga dus (wat mij betreft) gewoon doen wat ik schreef.

Succes,

Tijs.

Gaan we doen.....iig bedankt voor je snelle reactie,s.

grtzz...XZiBiT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan