Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brainstorm

Verenigingslid
Lid geworden
11 jun 2008
Berichten
159
Beste lezer van dit bericht,

Ik hoop dat ik het goed kan uitleggen!
Ik heb een PC draait onder 7, mailprogramma Windows Live Mail toen kwam er een iPad bij. Als volgt geconfigureerd: WLM laten bestaan op PC, het geheel ook overgebracht naar iPad, ook de oude accounts, als wordt aut. doorgesluisd naar iPad. Er is ook een gmail-account aangemaakt. Alles draait op WLM. Op gegeven moment bleef WLM op IPad doordraaien zonder dat er wat werd binnengehaald. Ik kan wel wat laten uitgaan, maar zie dit niet terug onder WLM. Was op vakantie, op enige manier heb ik gmail actief kunnen maken. Wil nu weer op de oude voet onder WLM verder. Dus WLM moet weer op gangworden gebracht, hij hangt nog steeds. Plus standaard mail op iPad van Gmail naar WLM.

Wie kan mij hier verder mee helpen.
Als ik nog aanvullende info moet geven hoor ik het wel.
Alvast bedankt voor julli aandacht.

Met vriendelijke groet,
Harry
 
Hallo lazyHarry (Harry).

Ik zal proberen je te helpen. Probeer hier eens wat uit te vinden. Ik denk dat je wat gegevens moet verzamelen alvorens je verder gaat, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. In ieder geval is het voor WLM en Gmail las ik voor de IPAD. Het zijn wat instellingen die je moet doorvoeren/nakijken.

Klik hier en Succes ermee. Laat eens weten wat het werd.

Kijk ook even op de website van je provider. Ik herinner me dat ziggo de POP.....IPAP..... SMTP..... en nog meer, dus ingaand uitgaand of zoiets heeft veranderd. Ik weet niet of dat bij andere ook zo is. Maar dan zou je dat op je PC ook moeten veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Aanvulling:
Van belang is dat ik niet via Gmail hoef te mailen, maar onder WLM.
Er moet dus in WLM op de iPad iets gewijzigd worden waardoor deze weer draait; hij draait nu letterlijk door als je post probeert op te halen
Gmail kan dan in principe 'geblokkeerd' worden.

Groet,
Harry
 
Oke dan ga ik ervan uit dat de instellingen helemaal goed staan op je ipad. Kijk eerst eens even voor updates voor je ipad. Dan zet dat ding eens helemaal uit en start deze opnieuw op als je dat nog niet hebt gedaan. Vaak is aan en uitzetten al een oplossing.
 
Alhoewel het eigenlijk niet kan moet wel ergens instellingen zitten.
Ik ben altijd up to date en ik heb hem al eens volledig uitgezet.
Zal alles nog eens goed nalopen.


Groeten,
Harry
 
Kijk even naar je provider welke is het? Ga daar naar toe en kijk bij die instellingen voor inkomend.

Inkomende post gaat niet goed daarom blijft dat ding maar zoeken en draaien. Uitgaande wel he.

http://support.apple.com/nl-nl/ht4810

Onderin zit ook een linkje met hulp.

Laat weten als je er niet uitkomt. Maar nu moet het lukken.
 
Laatst bewerkt:
[Binnengekomen bij beheer]

Beste manamana,

Alvast hartelijk dank voor je reactie.

Voorlopige reactie:
Laat ik nou toevallig gisteravond op Seniorweb dit item vluchtig hebben bekeken.
Ik zal dit aandachtiger gaan doen. Je hoort van mij hoe dit af loopt.
Ik ga geen wijzigingen aanbrengen op mijn PC, daar is niets in aangepast.

Goed weekend,
Harry
 
Dank je wel Mumzel. En ja, Harry laat maar weten of het allemaal lukt, ook op je eigen PC de goede instellingen te vinden.
 
Beste Manamana,

Ja, het duurde even alvorens ik je op de hoogte kon stellen.
Ik ben er niet uitgekomen; dus toch maar voor een meer directe vorm van ondersteuning gevraagd bij mijn ZZP'r waar ik mijn hard- en software van betrek.
Ook dat duurde even voordat hij tijd had.
Er zit/zat bij mij iets niet goed in de contactpersonen.
Op enig moment heb ik vakantiefilmpjes verstuurd aan een vijftal adressen. Na die tijd of beter gezegd gedurende die tijd is WLM vastgelopen.
Wat wil het geval:
Een neef van ons is onlangs overleden. Zijn moeder gebruikt dat email adres, welke ook thuis nog op de naam van onze neef stond.
Het emailadres heb ik uiteraard niet aangepast maar de naam.
Dit moet het probleem zijn geweest. Nu de naam weer is teruggezet loopt WLM weer.
Een hele rare 'bug' als ik dat zo mag noemen. Maar misschien heeft het iets te maken met de één op één doorsluizing van die gegevens tussen PC (Windows 70) en mijn iPad.
Ik wil je nog wel hartelijk danken voor de ondersteuning.
Al heeft het niet direct tot een oplossing geleid, mijn kennis heb je zeker opgewaardeerd!

Met hartelijke groet,
Harry de Graaf
 
Oke Harry, wel tof dat je nog even reageert. Ja het is ook vaak moeilijker om iets van een afstand te beoordelen. En zeker als het gaat om bepaalde instellingen met namen en mail accounts en enz...... Maar weer fijn dat alles weer werkt en een beetje bent bijgespijkerd, zoals jezelf zegt. :D. Wellicht tot een volgende keer op dit forum.

Groet van Manamana. Ook voor Mumzel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan