Windows Live Messenger onthoudt e-mailadres en wachtwoord niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik heb een probleem met Windows Live Messenger (versie 2009, 'build' 14.0.8089.726). Ik vink altijd aan: 'Mijn e-mailadres onthouden' en 'Mijn wachtwoord onthouden', maar moet ze allebei elke keer opnieuw intypen. Het werkt alleen als de pc in tussentijd niet uitgeschakeld is geweest.
Op het werk heb ik ook WLM, daar werkt het prima (maar daar laat ik alleen het e-mailadres onthouden). Ik heb al geherinstalleerd (dezelfde versie over de bestaande heen), maar dat hielp niet. Wie weet raad?

Alvast bedankt voor je antwoord,
I.

MSN "Vergeet" inlog gevens

Hallo Ingmar,
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. In eerste instantie trad dit probleem plotseling op bij meerder programma's. Bij de meesten programma's is dit probleem na een paar weken plotseling verdwenen maar dit probleem is mij MSN nog steeds hardnekkig aanwezig. Ook ik heb een nieuwe installatie gedaan en ben overal op gegaan naar een oplossing. Helaas heb ik die nog niet kunnen vinden, dus mocht jij iets horen, laat het mij ook even weten.

Groet,
Cor

Hallo Cor,
Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk, en ze zeiden dat ze met het probleem worstelen (versie 14, 2009). In 'de volgende release' hopen ze het opgelost te hebben (maar wanneer die komt zeggen ze er niet bij).
In ieder geval: nu hoef ik me er niet meer over op te winden of verder te zoeken.

Groeten,
I.

Laatst bewerkt:
Vergeet inlog gegevens

Hallo Ingmar,

Bedankt voor je reactie, ik ben niet blij maar wel weer een beetje
gelukkig met jouw verhaal.
Ik had na vele uren spitten in het systeem, overigens zonder resultaat, de moed
bijna opgegeven.
Ik ga mijn tijd maar weer aan andere dingen besteden en ik wacht gewoon
"even" af tot het probleem opgelost is.

Groet,

Cor

Ik heb (om andere redenen) mijn Windows en ook WLM geherinstalleerd en nu onthoudt WLM (precies dezelfde versie!) keurig mijn naam en wachtwoord.

Wanneer die nieuwe versie komt die het probleem voor iedereen zou moeten oplossen, is nog steeds onduidelijk. Gek he, dat zulke miljardenontwikkelaars er dan steeds weer van die domme fouten in laten sluipen. Laatst had ik wekenlang steeds maar een bericht boven in WLM dat ik "1 uitnodiging" had. Die ging maar niet weg, en steeds als je erop klikte kwam je dan weer op een site die je zei dat je géén uitnodigingen had. Ook dit bleek volgens internetforums weer een bug te zijn.

Allemaal geen rampen, maar wel irritant en (zou je zeggen) toch nergens voor nodig.

Laatst bewerkt:
gebruikersnaam wachtwoord live messenger

Ik had dus zelfde probleem.

dit was voor mij DE oplossing:

klik start --> uitvoeren
type regedit
navigeer naar volgende sleutel

HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/User Shell Folders

Open nu de map User Shell Folders

een lijst met meerdere waarden verschijnt op de rechterkant

Dubbelklik op AppData

Vul nu bij waardegegevens het volgende in en klik op OK

Voor Windows XP: --> %USERPROFILE%\Application Data

Voor Windows Vista --> %USERPROFILE%\AppData\Roaming

daarna herstart windows

Het onderwerp is niet erg actueel meer gezien de datum maar misschien heeft iemand er toch nog wat aan :)

onthouden

Ik heb gedaan wat je in de mail heb staan .
Het werkt weer volgens mij is dat de oplossing.Bedankt
Fred:thumb:
Alleen als je meerdere accaunts heb onthoud hij de e-mails wel maar niet het wachtwoord je moet 2x je postvak openen en dan je wachtwoord invullen.
Als je alleen bent werkt het goed .
weet niet of daar een oplossing voor is maar voor de rest ben ik tevreden over de hierboven gegeven oplossing
Fred

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan