Hallo, ik heb sinds enige tijd last van een heel irritant spyware probleem. Ik heb de bekendste hulpsites afgezocht, maar heb geen antwoord gevonden.
Mijn probleem:
Elke keer als ik Windows opstart, start ook mijn Windows live messenger op. Dit weet ik en dit wil ik niet veranderen. Maar, elke keer als ik mijn messenger opstart, vermoed ik dat er ook een virus of dergelijke opstart, want als ik niets aan het doen ben op de PC, komt er naast mijn muis heel om de 2 seconden een zandlopertje. Ik vermoed dat dit een spyware programma/worm is die heel de tijd informatie van mijn pc doorzend naar een andere PC. Ik weet dat dit met het internet te maken heeft, omdat ik met norton firewall eens msnmsgr.exe en msmsgs.exe heb geblokkeerd van het internet, en ik kreeg om de paar seconden een pop-up dat msnmsgr.exe verbinding probeerde te maken met het internet.
Wat heb ik hiertegen geprobeerd:
-Ik heb WLM ge-deïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat
-Ik heb Norton Internet Security laten scannen, zonder resultaat
-Ik heb Hijackthis laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb NOD32 laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb Spy-bot - search and destroy laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb Lavasoft Ad-aware SE personal laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb Registry booster laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb Hitman Pro laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb AVG anti-spyware laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb Cureit laten lopen, zonder resultaat
Mijn vraag:
weet er iemand een oplossing voor? Zijn er anderen met hetzelfde probleem?
En is het mogenlijk om te zien wat er allemaal wordt opgestart als ik msnmsgr.exe aanklik? bv. een Bat-bestand of dergelijke? Ik heb msnmsgr.exe al proberen te openen met Microsoft Visual Studio 2005, maar natuurlijk kan ik er niets uit halen, omdat het niet in C++ is geschreven... (dit wist ik op voorhand, maar ik heb het toch geprobeerd...
)
HELP aub!
Mijn E-mail is christophe.vroonen@gmail.com voor mensen die mij willen contacteren.
mvg,
Christophe Vroonen
Mijn probleem:
Elke keer als ik Windows opstart, start ook mijn Windows live messenger op. Dit weet ik en dit wil ik niet veranderen. Maar, elke keer als ik mijn messenger opstart, vermoed ik dat er ook een virus of dergelijke opstart, want als ik niets aan het doen ben op de PC, komt er naast mijn muis heel om de 2 seconden een zandlopertje. Ik vermoed dat dit een spyware programma/worm is die heel de tijd informatie van mijn pc doorzend naar een andere PC. Ik weet dat dit met het internet te maken heeft, omdat ik met norton firewall eens msnmsgr.exe en msmsgs.exe heb geblokkeerd van het internet, en ik kreeg om de paar seconden een pop-up dat msnmsgr.exe verbinding probeerde te maken met het internet.
Wat heb ik hiertegen geprobeerd:
-Ik heb WLM ge-deïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat
-Ik heb Norton Internet Security laten scannen, zonder resultaat
-Ik heb Hijackthis laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb NOD32 laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb Spy-bot - search and destroy laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb Lavasoft Ad-aware SE personal laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb Registry booster laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb Hitman Pro laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb AVG anti-spyware laten lopen, zonder resultaat
-Ik heb Cureit laten lopen, zonder resultaat
Mijn vraag:
weet er iemand een oplossing voor? Zijn er anderen met hetzelfde probleem?
En is het mogenlijk om te zien wat er allemaal wordt opgestart als ik msnmsgr.exe aanklik? bv. een Bat-bestand of dergelijke? Ik heb msnmsgr.exe al proberen te openen met Microsoft Visual Studio 2005, maar natuurlijk kan ik er niets uit halen, omdat het niet in C++ is geschreven... (dit wist ik op voorhand, maar ik heb het toch geprobeerd...

HELP aub!
Mijn E-mail is christophe.vroonen@gmail.com voor mensen die mij willen contacteren.
mvg,
Christophe Vroonen