Windows Live Messenger wil niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

novascottia

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Windows Live Messenger wil totaal niet meer starten.
Er komt direct een foutmelding van Windows: (Er is een fout opgetreden en Windows Live Messenger moet worden afgesloten.

De-installeren en opnieuw installeren heeft niet geholpen.

De oude versie van MSN Messenger werkt wél. (deze verwijderen heeft geen invloed op de werking van Windows Live Messenger).

Verder is er een verandering opgetreden in het aanmelden bij Windows.

Het was altijd dit:

images

maar nu is het zo (afbeeldingen zijn van Internet, ik heb geen Windows Professional, maar Windows XP Media Center)

images

Hebben deze problemen toevallig iets met elkaar te maken?

Het systeem:

AMD 64 3700
Windows XP Media Center SP3
1GB geheugen

windows live m

dit is wat je noemt foute boel. het is bijna altijd zo dat als je wlm niet werkt er iets fout is gegaan. niet zo zeer in de instalatie zelfmaar meet dat windows het mechien niet oppakt. en als de oudere versies wel werken zou ik zeggen doe dan een update via de oude wlm.

ik heb dan geen idee hoe je scherm is verrandert

dit scherm komt mestal voor als je computter in een netwerk zit ( server )

als dit niet genoeg is moet je maar
kijken of de system ijsen overeen komen met jou computer

veel geluk:D

Als je WLM de-instaleert gaan het aanmelden in windows dan weer normaal?
Als dat niet zo is kan je dit proberen:

■Klik op de Start knop
■Kies configuratiescherm
■Selecteer gebruikersaccounts
■Klik op de link "De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen"
■Klik het vakje "Het welkomstvenster gebruiken" aan als u via het welkomstvenster wil aanmelden. Als u liever de klassieke aanmelding gebruikt klikt u dit vakje uiteraard uit.
■Daarna klikt u op de knop "Opties Toepassen"
Opmerking : als uw computer lid is van een domein kan u het welkomstvenster niet gebruiken.
Bron: windows-help-central.com

Wat is de versie van de WLM die het niet doet?

Als WLM is gede-installeert, blijft het aanmelden met het 'verkeerde' inlogscherm.
Dat bij de gebruikersaccounts ga ik proberen.

Het betreft de nieuwste versie van WLM (ik weet even uit mijn hoofd niet welke dat is, maar ik heb 'm gedownload van de site van WLM)

Ik had laatst dit gelezen:

Login in XP weghalen

Als je enige gebruiker bent in windows XP krijg je bij het opstarten nog steeds het vervelende schermpje dat je je gebruikersnaam en wachtwoord in moet voeren.

Dit scherm is niet altijd nodig en uiteraard kan je dit uitschakelen:

1. Ga naar Start -> Uitvoeren en typ in: Control userpasswords2

Er verschijnt een scherm genaamd Gebruikers accounts, dit is niet het standaard scherm van Windows XP maar de geavanceerde versie, hierin vink je het hokje "gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken" uit.

2. Klik op OK,

3. Wanneer je reboot zal je zien dat je niet meer je gebruikersnaam in hoeft te vullen of hoeft aan te Klikken!

Misschien even kijken of dit uitgeschakeld is, en ingeschakeld moet worden?

Groeten, CaptainBri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan