Windows Longhorn [ beta ] verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Ik kwam een beta versie van Longhorn tegen en deze gelijk maar ff geprobeerd, maar helaas hij werkte niet. Ik heb de partitie waaropp hij stond geformateerd met Norton Partition Magic.

Maar nu krijg ik bij het opstarten nog steeds de keuze uit XP of Longhorn. Ik heb geprobeerd om via uitvoeren > msconfig> opstarten >alle opstartpaden controleren te verwijderen maar deze geeft aan dat er geen ongeldige opstartpaden zijn in Boot.INI.

Heeft iemand een idee / oplossing ?

Post je boot.ini hier eens zodat we kunnen zien wat erin staat

Reactie

Het BOOT.ini ziet er als volgt uit :

;
;Warning:Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning:Use BCEDIT.exe to modify Vista boot options
;
[boot loader]
timeout=30sec
default=multi(00disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS=WINDOWS=Microsoft Windows XP Home Edition"/NOEXECUTE=OPTIN\FASTDETECT

Ok om je probleem op te lossen moet je het volgende ff doen.
In [uitvoeren] cmd tikken en dan [enter]

Dan tik achter de de prompt "bootcfg /query" aanhalingstekens niet meetikken!!

Dan komt er wat tekst tevoorschijn en dan moet je goed opletten wat voor opstartvermeldings-ID nummer gegeven wordt van het systeem dat je niet meer wilt kiezen.

Bv dit zou 3 kunnen zijn.

Dan tik achter de promp het volgende: "bootcfg /delete /ID# "waar het # dan nummer drie moet zijn. dus zo -> bootcfg /delete /ID3.
Dan wat je dan mischien ook wilt is dat je eigenlijk altijd hetzelfde systeem eerste keus is en dat kan je dan doen door de volgende commando na de prompt te tikken: bootcfg /default /ID# waardan het # het nummer is van de opstartvermeldings-ID nummer die je als eerste keus wilt gebruiken.
Als bv je longhoorn de default is dan eerst nieuwe default instellen voordat je deze verwijdert.

Hoop je hier opweg geholpen te hebben,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan