Windows loopt vast na installatie nieuwevoeding, verkeerd aangesloten of kappotte c:?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Ik heb laatst mijn voeding opgeblazen en een nieuwe er in gezet (van 400 watt naar een Be Quit 550w). Mijn pc opnieuw geinstalleerd en het werkte allemaal prima...

Echter, sinds een paar dage is mijn windows 7 32 bit heel erg traag.. Ik dacht eerst dat het een virus was... weet je wel, om de zoveel tijd hangt de pc vast en moet je wachten tot hij gaat lopen. Ik heb inmiddels mijn pc al 4 keer geformatteerd, en hij blijft het doen. Zelfs meteen na de format. Tijdens de format krijg ik ook telkens een melding dat er door een hardware change iets niet goed loopt en hij de C schijf wil checken.. Dat laat ik doen, maar dat helpt niet. Het voelt een beetje alsof hij de C schijf niet goed kan bereiken, ene keer wel, andere keer niet. Dus ik denk dat het daar aan ligt.

Het is dus een hardware probleem denk ik, hoewel ik dit niet zeker weet. Kan het zijn dat er, zelfs na een format, een fout op mijn harde schijf blijft zitten? (ik heb er 2 partities op staan,en format altijd alleen maar 1 er van)...

Of kan het misschien zijn dat ik de boel verkeerd heb aangesloten? Nogmaals, het heeft allemaal een tijdje prima gewerkt..

Is er een progje waarmee ik mijn hardware kan checken?

Ik zit best met mijn handen in het haar, en dat heb ik niet snel! DUs elke hulp is welkom!!!

probeer dit

Windows Xp
start - uitvoeren - cmd chkdsk /f
opnieuw opstarten
start - uitvoeren - cmd chkdsk /r
opnieuw opstarten

Windows 7
Windows logo - cmd
start - uitvoeren - cmd chkdsk /f
opnieuw opstarten
start - uitvoeren - cmd chkdsk /r
opnieuw opstarten

p.s als dit niet helpt is het waarscheinlijk een hardware fout :$

ok thanks, ik zal dat nu proberen..klopt het dat je als je dat intypt alleen "bla bla all rights reserved " ziet staan? Ik heb nergens een check of zo gezien...

en mocht dit idd niet helpen.. en het hardware is..
wat denk je dat het zou kunnen zijn dan gezien de klacht? Het lijkt echt alsof mijn c schijf het af en aan doet.. Dus ik "hoop" dat die het dan is, en niet mijn moederbord bijvoorbeeld.. of die zoiets ook veroorzaken?

thanks!

als dit niet lukt probeer je hardeschijf in een andere poort op het moederbord aan te sluiten :) als je poortje kapot is gebruik je gewoon een ander en probleem opgelost

als ik je zo hoor, dan denk je dat het eerder mijn moederbord is dan mijn harde schijf?

hij is nu nog ff aan het checken, ga zo proberen dat poortje te veranderen..

prima :thumb: laat maar horen of het is opgelost
;P ook als het niet is opgelost

is goed..

maar jij denk dus eerder moederbord dan hd?

en even voor de zekerheid... ik eventueel windows op een externe HD kunnen installeren toch? En als hij dan wel goed draait... weet ik dat het aan mijn HD ligt...toch? En als hij dan hetzelfde gedrag vertoont.. ligt het dan dus aan mijn moederbord?

dat is waar zo test je het moederbord :)

p.s het is goed om een os op je externe hdd te zetten maar dan allen voor test
het gebruik van een os op een extern hdd valt tegen... ivm het per ongeluk ontkoppelen

dan ga ik dat eerst ff testen...

ik zie trouwens dat ik 2 rode en 2 zwarte sata aansluitingen heb..maakt het uit welke ik pak? hij zit nu in de 1e rode...

sata 1.0 is zwarte
sata 2.0 is rood
sata 3.0 is blauw

;) zwart is langzamer dan rood maar werkt het zelfde allen minder snel

ik kreeg windows niet geinstalleerd op een externe HD dus ben snel nog een nieuwe HD gaan halen, meteen een betere.. alles geinstalleerd zonder problemen, en het lijkt nu verholpen te zijn. Lag denk ik dus toch aan mijn HD.. Ik ga dat ding nog ff goed nachecken en kijken of ik hem kan maken..

in ieder geval HEEL erg bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan