Windows loopt vast tijdens laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glacius

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2003
Berichten
128
Mijn vader z'n pc was gecrashed. En hij wil windows xp opnieuw installeren. Dit lukt maar bij het opstarten loopt hij vast in dat windowsscherm. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?
 
dus schone installatie,.?

(zou het misschien een netwerkkaart of iets dergelijks kunnen wezen, wellicht een conflictje?)

in veilige modus kun je wel prima komen?
 
Dat istum nou juist. We kunnen er helemaal niet inkomen. Bij veilige modus laadt hij eerst al die drivers en daarna krijgen we een zwart scherm met een wit streepje in de linkerbovenhoek van het scherm en looptie vast.
 
Probeer eens te starten met zo weinig mogelijk kaarten erin. Dus alleen je videokaart laten zitten. Kijk eens of hij dan wel doorstart.
 
Hoi,

Hetzelfde probleem heb ik hier ook met een pc, als ik opstart met de winXP cdrom begint ie gewoon te laden, maar vlak voor het scherm met de vraag of je xp wilt installeren loopt ie vast.
Normaal wordt het scherm vlak voor deze vraag even zwart met linksboven een knipperende cursor, juist hier loopt ie dus vast.

Het gaat hier om een AMD Duron 700Mhz systeem met 196 Mb SDram intern geheugen en een 10Gig HD NTFS

Het lukt me dus niet om hier XP op te installeren :(

Heb nu een minimale configuratie met alleen de videokaart.
 
Laatst bewerkt:
Glacius & Jabuzero

Jullie hebben beide het probleem met het geheugen,

Jabuzero, voor Xp heb je minimaal 256 mb ram geheugen nodig.

Glacius, het crash probleem komt door een defect geheugen bankje, als er 2 of meer inzitten kan je deze afzonderlijk testen door ze een voor een in de pc te doen.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan