Windows loopt vast vanwege TBPanel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larsmanson

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Hoi,

Sinds kort heb ik windows 7 64bit geinstalleerd. Na enkele minuten/uren loopt de computer vast en werkt helemaal niks meer, ook taakbeheer niet.

Op eventviewer heb ik naar de logboeken gekeken. Hierin staat de volgende fout bij elke crash:

The TBPanel service failed to start due to the following error:
The system cannot find the file specified.

Ik heb uitgevonden dat de TBPanel iets met mijn videokaart te maken heeft (Gainward GTX260 GS) maar ik weet niet hoe ik dit probleem kan fixen.

Heeft iemand een idee?

Ja, alles was gechecked. En mijn systeem was helemaal compatible met win7 volgens de advisor

ja, heb ik ook gedaan. Maar, nu heb ik net het TBPanel probleem verholpen door een programmaatje te uninstalleren. De computer crashed nu minder vaak, maar ook meestal op onregelmatige tijden. Maar nu geeft het windows logboek het volgende probleem aan:

Critical Error. Source: Kernel-Power

The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

ff een vraagje tussendoor. Zou het misschien helpen als ik Windows XP Mode installeer? Er wordt gezegd dat het helpt met de compatibiliteit van verschillende programma's. En aangezien ik met Windows XP nooit dit soort crashes had, dacht ik dat dat misschien wel zou helpen

Wil je anders eens het programma: Software Informer installeren, daar kun je zien of je de laatste drivers hebt voor alles, want ik denk haast dat het een driver probleem is

Het is hier te downloaden:thumb:

Dit is niet het probleem, denk ik. Ik heb hem geinstalleerd, maar ik krijg alleen updates te zien voor verschillende programma's. Geen drivers voor mijn hardware.

Heb even gegoogled en daar had iemand de "Catalyst driver" geupdated waardoor het probleem verholpen was, maar ik weet niet of dat in jouw geval ook zo is, maar je zou het kunnen proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan