WINDOWS MAIL contactpersonen EXPORTEREN NAAR OUTLOOK 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter trick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik zou dolgraag mijn windows mail contactpersonen (windows vista) exporteren naar outlook office 2003. Ik ben zover dat ik ze in een map gekopieerd heb met de extensie VCF maar weet niet hoe ik ze nu in een keer kan ex of importeren naar of in Outlook.

Ja dank je dat had ik eigenlijk al gevonden maar het lukte me niet om meer dan 1 tegelijk te importeren. Ik ga er maar weer eens mee aan de slag. Nog een vraag. Moet de map waarnaar ik de contactpersonen converteer de extensie VCF kijgen of maakt dat niet uit?

Dat weet ik niet, ik heb het zelf niet gedaan. Ik heb Vista maar draai Outlook. Vraagje: mensen die geen Outlook hebben en met Windows mail werken, zeggen eigenlijk massaal dat Windows mail hetzelfde is als Outlook. Jij vindt dit kennelijk niet?
Ik heb éénmaal Windows gezien op een Vista machine en als de user mij het niet had verteld, had ik qua uiterlijk niet eens gezien dat het geen Outlook was.

Reden overigens dat Outlook niet met Vista onder de naam Outlook mag worden meegeleverd, danken we aan de Europese commissie die vond dat Microsoft met de buildin Office Outlook een te groot monopoly zou behouden.

Ik ben dus best wel een beetje nieuwsgierig naar jouw reden om geen Windows mail te gebruiken.

Windows mail vind ik niet duidelijk. Het belangrijkste stuikelblok is het feit dat ik avonden heb besteed om groepen contactpersonen te kunnen maken. De uitleg klopt steeds niet ik zou bij het openen van contactpersonen in de werkbalk groepen kunnen selecteren maar er staat alleen een optie organiseren en beeld en er komen alleen een paar opties bij als je een contactpersoon aanklikt. Maar het beloofde item "Nieuwe contactgroep" vind ik niet. Ik wil wel toegeven dat het ook een kwestie van gewenning is. Ik was erg te spreken over outlook 2003. En ben over het algemeen in vista veel meer aan het zoeken naar oplossingen voor zaken die ik al kende in xp.

Als ik het zou gebruiken zou ik graag met je mee willen denken, maar helaas, ik had Outlook 2007 al gekocht, zonder te weten dat Vista een (volgens sommigen) prima mailprogramma aan boord had.

Tja, wat de gewenning betreft: van DOS naar Windows 3.0 / 3.1 / 3.11 was een cultuurschok, van 3.11 naar '95 ook.....................

En als je het over gewenning hebt: moet je eens proberen om een Standaardbrief in Word 2003 te maken en die samen te laten voegen met een Excel datalijstje,............ als je jaren en jarenlang Word / Excel 2000 gewend was. Dáár krijg je óók nachtmerries van.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan