Windows Mail hangt bij meerdere tabbladen browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krabbeltje

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2005
Berichten
12
Ik ontvang dagelijks e-mails van zogenaamde 'betaalde clicks' programma's, zoals Euroclix en Moneymiljonair. De mail ontvang ik dan in Windows Mail en vanuit de mailtjes klik ik dan op een link, waarna een pagina in IE8 of Firefox opent met een advertentie. Hiervoor krijg ik dan een kleine vergoeding en spaar zo een extra zakcentje bij elkaar. Gemiddeld ontvang ik ca. 30 van dit soort mailtjes per dag.

Voor iedere link die ik klik, opent in mijn internetbrowser (meestal IE8) dan een nieuw tabblad. Maar als ik ongeveer 15 mailtjes heb geklikt, dan loopt alles vast. Zowel mijn internetbrowser als Windows Mail reageren niet meer, terwijl de status van mijn internetverbinding (LAN) prima in orde is en zelfs eerder gestarte downloads blijven gewoon doorgaan.

Het proces iexplorer.exe kan ik wel uitschakelen via taakbeheer, maar winmail.exe blijft draaien, wat ik ook probeer. Gek genoeg valt in taakbeheer aan het CPU gebruik niets opvallends te merken. Alleen het opnieuw opstarten van mijn computer helpt dan nog. :eek:

Ik heb Windows Mail als standaard programma ingeschakeld staan via 'Standaard Programma's Instellen' voor alle extenties.

Ik gebruik Windows Vista Home Premium SP1, op een Acer Aspire M3610 met Intel Dual Core en 2 GB RAM. Mijn anti-virusprogramma is ESET NOD 32 (nieuwste, legale versie) en als fire-wall gebruik ik ZoneAlarm voor Vista (ook legale versie).

Windows Updates zijn geinstalleerd t/m 24 oktober 2008.

Dit probleem heb ik al ruim een half jaar, heb tot 3 maal toe de originele fabriekconfiguratie teruggezet en niets lijkt te helpen. Ook alle processen en services heb ik nagelopen en getest, maar ook hier lijkt geen oplossing te vinden.

Als iemand een idee heeft, zou ik zeer dankbaar zijn. :love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan