Windows Mail (NIET Windows LIVE Mail) onder Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

BirdWatcher

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2012
[Onderwerp: Windows Mail (NIET Windows LIVE Mail) onder Windows 7 -idd. nog altijd niet opgelost?]

Dag Jolanda e.a., ik heb dezelfde vraag (ook ik wil graag Windows Mail -het programma dat offline geopend en geraadpleegd kan worden zonder voortdurend online te zijn- gebruiken en NIET Windows Live Mail.

Ik heb de indruk dat alle antwoorden die je tot nu kreeg toch weer gebruik maken van Windows LIVE Mail (klopt dat? Vraag ik aan Jolanda (Jootje123) en aan de andere inzenders). Jolanda of anderen, heb jij / hebben jullie inmiddels een oplossing gevonden?

De enige mogelijkheid die ik tot nu toe -in theorie- ontdekt heb is aanschaf van het extra Windows 7 Ultimate pakket als aanvulling op Windows 7 Home, vervolgens de Windows XP Modus downloaden gevolgd door de download van het erbij behorende Windows Virtual PC, en tenslotte Windows Vista als Virtual Machine (dus inclusief het standaard Windows Mailprogramma) downloaden. Ik ben daar nog mee bezig, heb alleen de indruk aan de hand van de informatie op de Microsoft Windows Virtual PC webpagina dat dit nog slechts alleen maar werkt bij Windows Vista Enterprise of Windows Vista Professional/Ultimate, dus dan zou het nog steeds niet lukken i.c.m. mijn Windows Vista Home Edition (waar standaard wel Windows Mail bij meegeleverd is)...

Hopelijk weet iemand een èchte oplossing die werkt. Nogmaals, NIET i.c.m. Windows LIVE Mail, voor de veiligheid is het juist gewenst om niet de hele dag op het internet te hoeven werken.

DANK

Bird

Beste Martha,

Dank voor je (spoedige) reactie.

Welke van de 2 links heb jij nagevolgd -en als veilig bevonden?

Ik had deze informatie indertijd inderdaad al wel via Google gevonden, maar werd via webrep (en vervolginformatie) gewaarschuwd dat beide links zouden leiden tot malware (of spyware, weet ik nu niet meer) op je computer.

Ik begrijp echter uit jouw reactie dat jij wèl heel tevreden bent (ik neem aan nooit sindsdien last van malware/spyware gehad of afboekingen van je creditcard of bankrekening)?

Zoals je merkt ben ik erg voorzichtig om zomaar iets te volgen of te downloaden van het internet (mijn computer is namelijk al wel ondanks mijn antivirus- en antispam- en antimalwareprogramma toch al meermalen besmet geraakt en vervuild geraakt, en van de meeste mensen die ik ontmoet hoor ik dezelfde klacht).

Kortom, welke van de 2 links heb jij gevolgd en kun je aanraden als 'veilig' om na te volgen?
De tweede link vermeldt ook een probleem bij bepaalde nieuwe updates van Windows 7. Hoe heb jij dat probleem opgelost?

DANK als je nogmaals bereid bent te reageren, ik hoop dat je mijn voorzichtigheid begrijpt.

Groet,

Bird

De handleiding in de volgende bijlage heb ik gebruikt. Bekijk bijlage 166013

Heb je in de mappen Program Files en Program Files (x86) in Windows 7 de map Windows Mail staan?

Anders moet je deze mappen ook nog downloaden.

Ik wil je de link van de bestanden wel via PM doorgeven.

Laatst bewerkt:
De weblink

Hallo Martha,

Ik krijg onderstaande melding als ik op de link klik:

"Systeembericht
Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als u een geldige koppeling hebt gevolgd.".

Wat je opmerking over zending via PM betreft, PM blijkt bij mij niet te werken (ook niet nadat ik het ingeschakeld had), je kunt de gegevens daarom zometeen mailen naar bird watcher 40 at gmail dot com, waarbij je alle spaties tussen 'bird' en 'com' kunt weghalen en 'at' door het z.g. apestaartje vervangt en 'dot' door de gewone Nederlandse punt ;-) ...

Groet en DANK!

Bird

Laatst bewerkt:
Snap er niets van, dat die bijlage niet werkt, bij mij wel.
Heb nu geen tijd om alles uit te zoeken, misschien vanavond nog wel even.

Volgens mij kan ik je geen pm sturen, want ik ben geen verenigingslid of donateur.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic. Daarbij was de topic van 2011, oude topics mogen met rust gelaten worden.

Hallo Martha,

Je kunt je gegevens ook vanaf je eigen adres mailen naar adres bird watcher 40 at gmail dot com, waarbij je alle spaties tussen 'bird' en 'com' kunt weghalen en 'at' door het z.g. apestaartje vervangt en 'dot' door de gewone Nederlandse punt ;-) ...

Groet en DANK!

Bird
Snap er niets van, dat die bijlage niet werkt, bij mij wel.
Heb nu geen tijd om alles uit te zoeken, misschien vanavond nog wel even.

Volgens mij kan ik je geen pm sturen, want ik ben geen verenigingslid of donateur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan