windows mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fr271046

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2009
Hallo,
mijn naam is Frans en ben een leek met de pc, mijn probleem is:
ik kan met win mail wel e-mails verzenden, mijn server ontvangt wel e-mails maar deze kan ik niet ophalen. Ik hoop dat dit probleem duidelijk genoeg is voor jullie

groeten

Fr

Hallo,
mijn naam is Frans en ben een leek met de pc, mijn probleem is:
ik kan met win mail wel e-mails verzenden, mijn server ontvangt wel e-mails maar deze kan ik niet ophalen. Ik hoop dat dit probleem duidelijk genoeg is voor jullie

groeten

Fr

Gebruik je mailserver van je internet provider of van een hosting bedrijf?

boven in knopje extra indrukken
kiezen voor acounts
vervolgens op je emailacount drukken en dan naar eigenschapjes
daar 2e tapblad
en bij server

in moet ziin pop.ziggo.nl
uit moet zijn smtp.ziggo.nl

gr wout

mail

bij mij staat bij beide mail.home.nl, hiermee kan ik wel mails verzenden maar niet ophalen bij de server van ziggo, hoewel er wel mails staan op de webmail van @home

Frans heeft nog het oude @home adres. Hiervoor gelden de volgende gegevens:

SMTP: mail.home.nl / poort 110 moet open.

POP3: mail.home.nl / poort 25 moet open :thumb:

als ik in windows mail op ontvangen klik krijg ik de melding geen nieuwe berichten

Ziggo heeft ooit eens laten weten dat de gebruikersnaam moet ook eindigen op @home.nl
Vroeger voor het Ziggo-tijdperk mocht je dat nog weglaten, maar tegenwoordig moet de gebruikersnaam het volledige e-mail adres zijn.

(alhoewel ik niet verwacht dat dit dé oplossing is, omdat als ik dit test ook zonder de @home toevoeging nog steeds mail kan ophalen)

krijg je ook geen foutmeldingen te zien bij het ophalen van de mail?

Heb je bij de instellingen wel aan staan dat je account moet worden meegenomen bij de synchronisatie:
attachment.php

Bijlagen

• mail.jpg
    mail.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 63
deze laatste suggestie was de oplossing, veel dank aan degenen die mij hierbij geholpen hebben

Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan