Windows map leeghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fat_Tony

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Hallo,

ik heb op mijn tweede pc thuis niet zoveel ruimte op mijn harde schijf(1 partitie C 20 gig).

Windows XP pro(SP2)
Intel celeron 900mhz
256mb

Ik internet ermee en speel er spellen op, maar ik wil graag meer ruimte beschikbaar maken op mijn hd.

Ik las in een tijdschrift(en op internet) dat je de $NtUninstall mappen in de windows directory kon verwijderen, en de C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download map kon leeghalen.

Want deze waren alleen nodig om updates te deinstalleren en de gedownloade updates te waarborgen. Samen zijn ze rond de gig groot.

Dus kan ik ze verwijderen of is dat niet verstandig? En kan je die SoftwareDistribution folder op een cd branden zodat je een keer die updates kan installeren(hetzij op de zelfde pc of een andere).

Ook andere tips zijn welkom over meer ruimte beschikbaar maken en windows sneller te laten opstarten.

Alvast bedankt.

$nt mappen kunnen weg.
de andere mapweet ik niet.
in de windows map zit ook nog een prefetch map.
Maak die map ook maar eens leeg.

Oke bedankt,

die prefetch map leeg ik altijd na een bepaalde tijd.

En er zit ook zo'n map genaamd "$NtServicePackUninstall$" die ook weg?

Maar die ene SoftwareDistribution\Download map waar die updates zitten, weet iemand er meer over.

Want ik weet wel dat je bij die files een .exe achter aan kan plakken. Dan werkt ie al een updateinstallatie.

Dus dan zou je al die mappen en bestanden ook op een cd branden om bij een andere computer of dezelfde(bij een herinstallatie van xp) die kunnen installeren(hoef je niet te downloaden) toch:confused: .

Mischien heeft iemand er ervaring mee, of meer info.

Bedankt voor jullie hulp:thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan