Windows ME (even) in plaats van Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

arno1991

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Berichten
151
hallo

voor een project voor school, moet ik windows gebruiken. Helaas ondersteunt de school geen linux, dus dat wil dan ook weer zeggen dat ik mijn pc zal moeten omvormen naar windows.
Ik heb hier dan ook een windows ME cd-rom liggen.

Ik ben redelijk handig met computers, maar als ik 12 keer na elkaar dezelfde foutmelding zie, dan wordt ik boos.
Nl., ik kies om Windows ME te installeren via CD-rom en blablabla.
Dan komt er een blauw setup-scherm met de boodschap:

HTML:
Setup kan Windows ME niet op de computer installeren.

Er is een fout opgetreden bij het maken van partities op de vaste schijf.

Druk op ENTER om Setup af te sluiten.

druk ik dan op enter, dan krijg ik een gewone commandoregel...

wat moet ik doen?

bedankt,


arno
 
Heb je de harde schijf al geformarteerd?
 
waarom Windows ME ?


Omdat hij waarschijnlijk dat schijfje heeft liggen? :rolleyes:

Ik heb hier dan ook een windows ME cd-rom liggen


Het gaat er niet om waarom de TS ME wil instaleren, maar hoe hij het voor elkaar krijgt.

Start de computer eens op met opstartdiskette, en ga met fdisk aan de slag. Ik weet echter niet of je je linuxpartitie wil behouden.
 
Laatst bewerkt:
mijn linuxpartitie mag weg, omdat ik een back-up heb gemaakt op een tweede ingebouwde harde schijf...

Ubuntu, wat nu aanwezig is op de harde schijf, reageert ook niet als ik met fdisk aan de slag wil.

ik heb geen opstartdiskette, enkel de schijf van Windows ME, maar die heb ik al ook op andere computers geïnstalleerd zonder problemen... Ik begrijp nu alleen niet waarom, als ik ME op mijn pc wil installeren, die setup tegenspartelt...

bedankt,

arno
 
Dat komt omdat ME de Linux partitie niet weg kan gooien/ en een nieuwe aanmaken

Eerst opstarten met een gparted disk (http://gparted.sourceforge.net/)
Verwijder dan alle partities, maak iig 1 nieuwe aan als FAT of FAT32 schijf en formatteer die alvast, installeer dan ME zoals je gewend bent maar dan zonder foutmelding :)
 
jups, en yes indeed, het werkt... bedankt... helaas moet ik wel weer windows gewend geraken... maar dat is een ander probleem :)

bedankt,

arno
 
Ik zou gewoon linux op dualboot ernaast zetten en alleen voor dat wazige project :) ME gebruiken (sowieso nooit ME gebruiken maar dat is een ander verhaal.

Misschien kun je de software voor dat project wel onder Wine draaien....? zeker even testen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan