windows ME herinstalleren op een computer met xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

giolovin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Hoi

Ik wil namelijk mijn windows millenium herinstalleren op mijn pc waar nu momenteel windows xp op staat.

Maar ik krijg telkens opnieuw een foutmelding. In de blauwe omkadering van de foutmelding: 16-bits windows subsysteem. En daaronder: Een toepassing heeft geprobeerd direct de vaste schijf te gebruiken, hetgeen niet ondersteund kan worden. Dit kan een onjuist functioneren van de toepassing tot gevolg hebben. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten. En daaronder de knoppen sluiten, negeren.

Ik klik op negeren en krijg dan de volgende foutmelding: Setup cannot run from within windows 2000. Restart your computer using windows 95 or windows 98 and run setup.
Otherwise, start ms-dos and run setup from the ms- dos command prompt.

Kan iemand mij zeggen hoe ik mijn xp eraf krijg en mijn millenium er terug op?

Groeten
Giolovin

Wat je wilt doen is Windows XP UPGRADEN naar Windows ME.

Dit is niet mogelijk omdat Windows ME ouder is dan XP.

Start eens op met de CD van Windows ME. Als het goed is krijg je nu de setup. Geef daar aan dat je de schijf wilt formatteren. Misschien heeft XP gewerkt met de NTFS-indeling, ME wil graag FAT32 zien.

Nu zou je als het goed is de installatie kunnen voortzetten.

jamaar als ik mijn cd in mijn cd-rom laat en heropstart krijg ik enkel de keuze om via windows xp op te starten!

Dus dat gaat niet

Dan moet je naar de bios gaan en de boot device priority of boot sequence veranderen.
Hier moet je de CD als nr 1 zetten.

Of je pakt een flop

Als je nog een oude 98/me opstart flop hebt kan het ook.

Boot met cd-rom ondersteuning.

Als je schijf NTFS is met Fdisk of Gdisk de partitie verwijderen en een nieuwe aanmaken.

Letop 98/ME kent alleen Fat32 dus maak geen partities aan groter dan 32 gig (kan wel maar is niet slim).

Maak op C: een map aan Windows\options\cabs.

Daar kopieer je alle files uit je windows map (op de CD) naar toe.

Dan: Telkens afsluiten met [enter]

c:
cd c:\Windows\options\cabs
setup

De rest volgt vanzelf.

Eric.

Laatst bewerkt:
Mag ik je trouwens vragen waarom je voor ME kiest als Windows XP er op staat?
En geen 98?

Gewoon interesse :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan